PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2004-12-174-3032 NN 174/2004

• – podnositeljica je podnijela zahtjev za otkup spornog stana u S. u rujnu 1996. godine.


Stranica 2004-12-174-3032 NN 174/2004

• U postupku je ostalo sporno je li podnositeljica podnijela zahtjev za otkup stana u zakonskom roku.


Stranica 2004-12-174-3032 NN 174/2004

• Općinski sud u Splitu u svojoj presudi o navedenoj pravno relevantnoj činjenici navodi:


Stranica 2004-12-174-3032 NN 174/2004

• »Odredbom članka 20. stavaka 1. i 2. ZIDZPS-a bilo je propisano da zahtjev s potrebnom dokumentacijom za kupnju državnog stana kupac podnosi u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, a nakon proteka toga roka podnositelj zahtjeva gubi pravo na kupnju stana. Međutim, odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-697/1995 od 29. siječnja 1997. godine citirane zakonske odredbe su ukinute kao nesuglasne ustavnom načelu jednakosti.


Internet NN 174/2004
• Iz gore navedenog ovaj sud zaključuje da ne postoji rok u kojem tužiteljica može podnijeti zahtjev za otkup stana. Naime, ukinute zakonske odredbe načelno prestaju važiti danom objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«, ako Ustavni sud ne odredi drugi rok, kao što to proizlazi iz stavka 2. članka 53. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske. Međutim, ovaj sud smatra da ukinuti zakon, odnosno ukinute zakonske odredbe su bez sumnje protivne Ustavu i prije njihovog ukidanja, tj. prije objave odluke Ustavnog suda pri čemu je odluka Ustavnog suda konstitutivne naravi, ali ima svoje prešutno deklaratorno značenje koji je i logična pretpostavka za ukidanje. Zakon se ukida zato što je protivan Ustavu, ali on je bio protuustavan i prije ukidanja.

Internet stranice NN 174/2004
• Zbog toga ovaj sud ne može prihvatiti stajalište tuženika da se na tužiteljicu u konkretnom slučaju glede roka za podnošenje zahtjeva za otkup stana primijeni odredba koja je protivna Ustavu.«

Internet stranice NN 174/2004 • Županijski sud u Splitu osporava navedeni stav suda prvoga stupnja, temeljeći svoje stajalište na istoj Odluci ovoga Suda, broj: U-I-697/1995 od 29. siječnja 1997. godine, navodeći sljedeće:
Internet stranice NN 174/2004 • »Polazeći od smisla i domašaja Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske koja je donesena upravo zbog toga što je ukinutom zakonskom odredbom na neki način bila uvedena diskriminacija između dviju kategorija stanara: onih koji su stanovali u državnim stanovima i onih koji su stanovali u drugim stanovima u društvenom vlasništvu, ovaj sud smatra da nema osnova za zaključak da stanari u tzv. državnim stanovima nisu bili ograničeni prekluzivnim rokom za podnošenje zahtjeva za otkup stana. Taj rok nije, dakako, onaj propisan ukinutom zakonskom odredbom, već rok koji važi za stanare u ostalim stanovima, a koji je propisan odredbom članka 4. Zakona o prodaji stanova i ističe 31. prosinca 1995. godine.
Internet stranice NN 174/2004 • Po shvaćanju ovog suda ne može se, naime, odluka Ustavnog suda tumačiti na način da se, radi izbjegavanja diskriminacije određene kategorije stanara, oni dovode u povoljniji položaj u odnosu na sve ostale, jer bi i to opet bilo razlikovanje u pravima koja proistječu iz određenih svojstava građana, a koje nije utemeljeno na zakonu.
Internet stranice NN 174/2004 • Kako je ukinuta Novela Zakona o prodaji stanova stupila na snagu 17. kolovoza 1995. godine, dakle u vrijeme kada je još tekao rok za otkup stana iz članka 4. Zakona o prodaji stanova, tužiteljica je, da bi sačuvala pravo na kupnju stana, trebala kao i ostali građani zahtjev za otkup podnijeti do 31. prosinca 1995. godine.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 174/2004 • 4. Ustavni sud u obrazloženju odluke, broj: U-I-697/1995 od 29. siječnja 1997. godine, u svezi ukidanja članka 20. stavaka 1. i 2. ZIDZPS-a, kojim odredbama je bio određen rok od 60 dana za predaju zahtjeva za otkup državnih stanova, istaknuo sljedeće:
Informacije NN 174/2004 • »Nejednakost položaja kupaca tzv. »državnih« stanova i ostalih stanova, koja također predstavlja nesuglasnost s Ustavom, postoji i u pogledu trajanja rokova u kojima se može podnijeti zahtjev za kupnju državnog stana. S tog stajališta ukinute su odredbe članka 20. stavaka 1. i 2. te članka 21. Zakona, jer ne jamče jednakost građanima koji pravo na otkup stana mogu tražiti u roku od 60 dana odnosno 30 dana od stupanja Zakona na snagu s ostalim kupcima stanova, u odnosu na građane kojima je rok za podnošenje zahtjeva bio određen u trajanju od godine dana, a zatim je bio još nekoliko godina produžavan.
Poslovne stranice NN 174/2004 • Ukidajući ove odredbe Sud je imao u vidu da nove rokove radi usklade Zakona s Ustavom može propisati ne samo zakonodavac, nego i Vlada Republike Hrvatske (...)«
Pregledi NN 174/2004 • Do stupanja na snagu ZIDZPS-a, na snazi je bila odredba članka 50. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 43/92. – pročišćeni tekst), koja je propisivala:
Besplatno NN 174/2004 • Stanovi koji su postali vlasništvo Republike Hrvatske na temelju Uredbe o preuzimanju sredstava JNA i SSNO na teritoriju Republike Hrvatske u vlasništvo Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 52/91.) i Uredbe o preuzimanju sredstava bivše SFRJ u vlasništvo Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 68/91.) neće se prodavati do donošenja zakona kojim će se utvrditi posebni kriteriji za prodaju tih stanova.
Glasnik NN 174/2004 • Taj zakon je upravo ZIDZPS, kojim su u članku 20. stavcima 1. i 2. određeni rokovi (od 5. kolovoza 1995. do 4. listopada 1995. godine) za predaju zahtjeva za kupnju državnih stanova (a to je i stan koji otkupljuje podnositeljica). Nakon ukidanja nekih odredbi toga Zakona (Odlukom iz točke 4. obrazloženja ove Odluke), nadležno tijelo nije donijelo propis kojim bi taj rok odredilo.
Propis NN 174/2004 • Stoga, Ustavni sud ocjenjuje da nepostojanje roka za izvršenje određene činidbe (posebice u slučaju kad je rok ukinut odlukom Ustavnog suda) nije pravno utemeljeno tumačiti na štetu stranke koja je trebala poduzeti određenu činidbu.
Propis NN 174/2004 • 6. Ustavni sud ocjenjuje da su osporenom presudom povrijeđena ustavna prava zajamčena člancima 14. stavkom 2. i 29. stavkom 1. Ustava, koji glase:
Propis NN 174/2004 • Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela.
Propis NN 174/2004 • Odredba članka 14. stavka 1. Ustava sadrži jamstvo nediskriminacije i mora biti istaknuta zajedno s nekim pravom koje jamči Ustav, pa se povreda toga (drugoga) ustavnog prava onda ispituje i s aspekta moguće diskriminacije. Podnositeljica ističe povredu jamstva nediskriminacije zajedno s odredbama članaka 14. stavka 2. i 29. stavka 1. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 54/99, Broj 101/02, Broj 41/08, Broj 116/03, Broj 163/03, Broj 15/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled