PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2000 • Slijedom navedenoga tužitelj osporeno rješenje drži nezakonitim, te predlaže da se isto poništi u cijelosti.
NN 46/2000 • U odgovoru na tužbu tuženo tijelo uz dostavu spisa predmeta prvenstveno ističe da primjerak tužbe koji mu je dostavljen na odgovor i dostavu spisa nije potpisan, pa drži upitnim da li je tužba podnesena od ovlaštene osobe i podobna za postupanje, te predlaže da se temeljem članka 27. Zakona o upravnim sporovima tužba odbaci.
NN 46/2000 • Uz navedeno, tuženo tijelo ističe kako tužitelj ne navodi koje bi odredbe i kojih propisa bile povrijeđene donošenjem pobijanog rješenja, već paušalno tvrdi da su u postupku donošenja rješenja povrijeđeni propisi, a koja tvrdnja je neosnovana.
NN 46/2000 • Tuženo tijelo upućuje da se u konkretnoj pravnoj stvari radi o pravnoj situaciji kada ostavke podnosi najmanje polovina članova predstavničkog tijela kada se ne mogu primijeniti odredbe Statuta i Pravilnika Gradskog vijeća koje stupaju u primjenu samo u slučaju podnošenja pojedinačnih ostavki kada po ostavkama postupaju tijela Gradskog vijeća i samo Gradsko vijeće donoseći odluku o prestanku mandata, u smislu članka 8. alineja 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave. Kada je ostavku podnijela polovina od ukupnog broja članova Gradskog vijeća, Gradsko vijeće više ne može ostvariti uvjet nazočnosti minimalnog broja članova nužan za pravovaljani rad i donošenje odluke (kvorum). Jedino tijelo koje u takvoj činjeničnoj situaciji može postupati je Vlada Republike Hrvatske koja temeljem odredbe članka 84a. točke 3. Zakona o lokaloj samoupravi i upravi ima dužnost raspustiti predstavničko tijelo, a uvidom u podnesene vlastoručno potpisane ostavke Vlada Republike Hrvatske je utvrdila ispunjenje zakonom propisanih uvjeta za raspuštanje Gradskog vijeća u čemu se očituje zakonitost osporenog rješenja. Zato tuženo tijelo predlaže da se tužba odbije kao neosnovana.
NN 46/2000 • Neosnovano tuženo tijelo tužbu smatra neurednom, jer da je tužba koja mu je dostavljena na odgovor nepotpisana. Ovo zato, jer procesne pretpostavke za odlučivanje o tužbi u upravnom sporu utvrđuje Upravni sud Republike Hrvatske koji o tužbi ima presudit
NN 46/2000 • U konkretnoj pravnoj stvari nije sporno da Gradsko vijeće Grada Samobora ima ukupno dvadeset šest članova, te da je dana 1. travnja 2000. godine trinaestero članova podnijelo pisane ostavke na funkciju člana Gradskog vijeća, znači da je polovina od ukupnog broja članova tog predstavničkog tijela podnijela ostavke.
NN 46/2000 • Prema stanju spisa predmeta ostavke su podnijeli: Vinko Fabekovec, Josip Munić, Tatjana Milek, Stjepan Črnjak, Branko Adamek, Žarko Adamek, Mladen Bertoša, Antun Dubravko Filipec, Vladimir Domin, Pavao Grom, Damir Fabek, Dušan Penić i Petar Raić. Sve su ostavke dane u pisanom obliku, uz ovjeru potpisa po javnom bilježniku.
NN 46/2000 • Nesporna je i činjenica da je Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave središnje tijelo državne uprave za lokalnu samoupravu, koje je Vladi Republike Hrvatske podnijelo obrazloženi prijedlog za raspuštanje konkretnog predstavničkog tijela.
NN 46/2000 • Temeljem odredbe članka 84a. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97, 128/99) na prijedlog središnjeg tijela državne uprave za lokalnu samoupravu Vlada Republike Hrvatske će raspustiti predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave i imenovati povjerenika, ako podnesu ostavke najmanje polovina članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.
NN 46/2000 • Temeljem odredbe članka 24. stavka 1. istog Zakona predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluke većinom glasova, ukoliko je na sjednici nazočna većina članova predstavničkog tijela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 46/2000 • Slijedom odredbe članka 7. u svezi članka 8. stavka 1. točke 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave (»Narodne novine«, broj 90/92, 69/95, 69/95, 59/96, 63/96) članovi predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave nemaju obvezujući mandat nisu opozivi. Članu predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave prestaje mandat prije isteka vremena na koje je izabran ako podnese ostavku, s danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata.
NN 46/2000 • Slijedom slobodnog - neobvezujućega mandata pravo člana predstavničkog tijela na ostavku nije uvjetovano ničijom odlukom o prihvaćanju ili neprihvaćanju ostavke. Podnošenjem ostavki polovine članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave to tijelo više ne može donositi odluke slijedom uvodno citirane odredbe članka 24. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
NN 46/2000 • Zato je neosnovano stajalište tužitelja da podnesene ostavke nemaju pravno relevantan značaj sve do sjednice Gradskog vijeća Grada Samobora i razmatranja ostavki u propisanoj proceduri, kako se navodi tužbom.
NN 46/2000 • Pod pojmom propisane procedure tužitelj vjerojatno ima u vidu institut zamjenika člana predstavničkog tijela u smislu članka 9. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne samouprave i uprave koji je, međutim, primjenjiv samo u slučaju ostavke jednog ili više članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, ali ukupno ispod polovine članova. Ovo zato jer je samo tada moguć saziv sjednice i donošenje odluka. Podnošenjem ostavki polovine (ili više) članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave to tijelo više ne može donositi odluke, a to znači niti odluke o zamjenicima članova koji su podnijeli ostavke.
NN 46/2000 • O samoj ostavci ili ostavkama zbog prirode neobvezujućeg mandata, odlučivanje (verificiranje - kako navodi tužitelj) nije dopušteno.
NN 46/2000 • Činjenica da su ostavke poštom dostavljene Gradskom vijeću nakon što su već, također poštom, bile dostavljene Ministarstvu pravosuđa, uprave i lokalne samouprave nema pravnog značaja u konkretnoj pravnoj stvari. Slijedom citirane odredbe članka 84a. u svezi članka 84d. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi po prijedlogu Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave Vlada Republike Hrvatske je dužna raspustiti predstavničko tijelo i istodobno imenovati povjerenika koji s ograničenim ovlaštenjima ima dužnost osigurati ostvarivanje prava i obveza građana i pravnih osoba u jedinici lokalne samouprave do uspostave njezinih tijela. Ta zakonom utvrđena obveza Vlade uvjetovana je isključivo valjanim utvrđenjem činjenice da je najmanje polovina članova predstavničkog tijela podnijela ostavke i da je nadležno tijelo, konkretno Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave, podnijelo slijedom te činjenice odgovarajući prijedlog.
NN 46/2000 • Kada su se ostvarile uvodom navedene zakonske pretpostavke Vlada Republike Hrvatske nema pravo na slobodnu ocjenu u pogledu raspuštanja predstavničkog tijela, jer su ostavke osobni čin slobodne volje članova tog tijela, a Vlada je dužna postupiti sukladno zakonskom određenju kojim se ima spriječiti moguće osujećivanje djelotvornosti lokalne samouprave.
NN 46/2000 • Iz navedenoga slijedi da su ostavke pravilno dostavljene Ministarstvu pravosuđa, uprave i lokalne samouprave, a pravno je neodlučno da li su istodobno ili vremenski različito dostavljene Gradskom vijeću s obzirom da ono posljedicom ostavki više ne može zasjedati niti donositi odluke.
NN 46/2000 • Tužitelj je u tužbi riječi: podnošenje i ostavke dosljedno označavao s navodnim znakovima, što bi dopuštalo zaključak da time želi izraziti sumnju u vjerodostojnost pisanih ostavki. Međutim, osim navedenoga nije u tom pogledu iznio nikakvih daljnjih navoda. Iz sadržaja spisa predmeta i priloženih isprava ne može se sumnjati u vjerodostojnost podnesenih ostavki, pa ovaj mogući prigovor nije osnovan.
NN 46/2000 • Na osnovi izloženoga ovaj Sud je utvrdio da u konkretnoj pravnoj stvari nije povrijeđen zakon, te je temeljem odredbe članka 42. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima valjalo presuditi kao u izreci.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 19/01, Broj 102/95,
Broj 88/03, Broj 125/06,
Broj 84/06, Broj 103/97
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE