PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-07-73-1339 NN 73/1999

• Također smatra da se člankom 25. Zakona o elektroprivredi krši i Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, kao i konvencija Međunarodne organizacije rada, koje čine dio unutrašnjeg prava, što da predstavlja povredu načela vladavine prava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka.


Propis NN 73/1999

• Ukazuje na članak 210. Zakona o radu, koji predviđa pravo sindikata da pozove zaposlenike na štrajk radi zaštite i promicanja gospodarskih i socijalnih interesa članova, s time da je opće poznato pravno pravilo da se odredbe Zakona o radu primjenjuju supsidijarno u dijelu pitanja koja nisu uređena posebnim propisom, dakle, Zakonom o elektroprivredi.


Propis NN 73/1999

• Navodi da ovlaštenje ministra kao subjekta koji utvrđuje nužni obujam funkcioniranja elektroenergetskog sustava, nije sporno, no s obzirom da Zakonom nije do kraja definiran način nužnog obujma funkcioniranja elektroenergetskog sustava, smatra da se supsidijarno primjenjuju odredbe članka 212. Zakona o radu, kojima je određeno da, na prijedlog poslodavca, sindikat i poslodavac sporazumno izrađuju i donose pravila o proizvodno održavajućim i nužim poslovima koji se ne smiju prekidati za vrijeme štrajka. U tom smislu da se i on višekratno obraćao poslodavcu, kako bi se konačno unaprijed utvrdili poslovi nužni za odvijanje redovnog poslovanja HEP-a, kako se ne bi dogodilo nekoliko dana prije jednog najavljenog štrajka, da je poslodavac svim njegovim članovima koji su se izjasnili da će pristupiti štrajku uručio odluke o radnoj obvezi, i to isključivo u namjeri da se spriječi pravo zaposlenika da sudjeluju u štrajku. Tvrdi da osporavanim Zakonom nije niti okvirno određeno što predstavlja vitalni interes subjekata navedenih u istom, a također nije unaprijed utvrđeno što se smatra nužnim opsegom funkcioniranja elektroenergetskog sustava, već da je to prepušteno nadležnom ministru gospodarstva koji iste slobodno određuje, bez Zakonom utvrđenih kriterija kojima bi se ispunila svrha donošenja citirane odredbe. Ukazuje, također, da pri donošenju odluke o najnužnijem opsegu funkcioniranja elektroenergetskog sustava, ministar gospodarstva se ne mora savjetovati ni sa poslodavcem, ni sa sindikatom, ni sa zaposleničkim vijećem, iako se time direktno zadire u prava i interes zaposlenika HEP-a.


Propis NN 73/1999

• Konačno navodi da protiv rješenja ministra gospodarstva kojim utvrđuje opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao ni protiv odluke o radnoj obvezi koju poslodavac izdaje temeljem narečenog rješenja ministra, nije dopušten nikakav pravni lijek.


Propis NN 73/1999
• Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi te iste poništiti.

Propis NN 73/1999
• Predlagatelj pod 4) smatra spornim ovlaštenje ministra da rješenjem utvrđuje nužan opseg funkcioniranja elektroenergetskog sustava, kao i da nisu određeni interesi Republike Hrvatske koji se trebaju štititi, već je to pravo također prepušteno ministru, koji je u donošenju svojeg rješenja potpuno autonoman i ni s kim se ne mora savjetovati.

Propis NN 73/1999 • Navodi da u donošenje rješenja nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikat, kako je to bilo određeno prije izmjena osporavanih odredbi.
Propis NN 73/1999 • Konačno smatra da se ustavno pravo na štrajk može ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničiti i druga ustavna prava te da ograničenje može biti samo radi zaštite slobode i prava drugih ljudi, pravnog poretka, javnog morala i zdravlja, kao i da osporavane odredbe nisu u skladu ni s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima koje odredbe su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 73/1999 • Predlaže pokrenuti postupak ocjene ustavnosti odredbi članka 25. Zakona o elektroprivredi, i iste ukinuti.
Propis NN 73/1999 • Odredbe članka 46e. Zakona o hrvatskoj elektroprivredi glase:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 73/1999 • Vlada Republike Hrvatske ovlaštena je donijeti odluku o prodaji do ukupno najviše 25% dionica Hrvatske elektroprivrede" d.d., te uvjetima i načinu prodaje.
Propis NN 73/1999 • Za svaku daljnju prodaju dionica Vlada Republike Hrvatske mora pribaviti suglasnost Sabora Republike Hrvatske.".
Propis NN 73/1999 • Predlagatelj pod 4) ukazuje da je u članku 52. Ustava navedeno da "… drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobito kulturnog, povijesnog, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu."
Propis NN 73/1999 • Dalje navodi da je Zakonom o elektroprivredi određeno da je djelatnost Hrvatske elektroprivrede od posebnog društvenog interesa za Republiku Hrvatsku, pa ako Ustav propisuje da se zakonom određuje način na koji se dobra od interesa za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati, a nigdje se ne spominje prodaja takvih dobara, onda da je odredba članka 46e. protivna Ustavu.
Propis NN 73/1999 • Smatra da je osporenom odredbom dana ovlast Vladi Republike Hrvatske da raspolaže nečim što pripada po Ustavu, Hrvatskom državnom saboru i narodu neposredno, pa ukazuje i na odredbu članka 2. stavka 3. Ustava, prema kojoj, između ostalog, Hrvatski državni sabor i narod neposredno, samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, pa da bi o prodaji trebao odlučivati narod neposredno, znači neposredno referendumom i Sabor.
Propis NN 73/1999 • Predlaže pokrenuti postupak za ocjenu ustavnosti odredbi članka 46e. Zakona o elektroprivredi i iste ukinuti.
Propis NN 73/1999 • Na sjednici Suda održanoj 24. veljače 1999., zaključeno je da se prijedlozi dostave na odgovor Hrvatskom državnom saboru, Ministarstvu pomorstva, prometa i veza, Ministarstvu privatizacije i Hrvatskoj elektroprivredi.
Propis NN 73/1999 • Tajnik Hrvatskog državnog sabora izvijestio je Sud da je prijedlog upućen Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora, koji na prijedlog nije odgovorio.
Propis NN 73/1999 • Ministarstvo pomorstva prometa i veza izvijestilo je Sud da je prijedlog proslijedilo Ministarstvu gospodarstva, kao nadležnom za davanje mišljenja.
Propis NN 73/1999 • Glede članka 25. Zakona o elektroprivredi, to Ministarstvo, u bitnom navodi da su neosnovane tvrdnje predlagatelja o ovlastima ministra, jer da je Zakonom o sustavu državne uprave, odredbom članka 39. propisano da ministar donosi provedbene propise kada je na to zakonom izrijekom ovlašten, kao i da provodi utvrđenu politiku Vlade Republike Hrvatske kao najvišeg tijela izvršne i upravne vlasti, koja podrazumijeva i interes sigurnosti Republike Hrvatske, pa je neprimjerena tvrdnja predlagatelja da ministar "autonomno" odlučuje o interesima koje država štiti. Smatra da se propisivanjem ovlasti ministra iz članka 25. upravo potvrđuje i priznaje zajamčeno pravo na štrajk.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/07, Broj 144/05, Broj 112/08, Broj 48/96, Broj 124/05, Broj 97/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled