PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 9/1995 • U povodu ustavne tužbe M. B., Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio je da su upravna tijela i Upravni sud Republike Hrvatske povrijedili ustavno načelo (pravo) prema kojem pojedinačni akti državne uprave ž tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu.
NN 9/1995 • Ustavni sud je, naime, utvrdio da su upravna tijela pokrenula upravni postupak a zatim donijela prvostupanjsko i drugostupanjsko upravno rješenje iako su morala odbiti svoju nadležnost jer su za odlučivanje povodom konkretnog zahtjeva nadležna tijela sudbene vlasti (sudovi). Upravni sud je, zatim, prema stajalištu Ustavnog suda trebao upravne akte "oglasiti ništavim".
NN 9/1995 • Slijedom takvog pravnog stajališta, Ustavni sud ukida kako presudu Upravnog suda tako i rješenja prvostupanjskog i drugostupanjskog upravnog tijela, pozivajući se na odredbu članka 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 9/1995 • Smatram da Ustavni sud nije mogao ukinuti prvostupanjsko i drugostupanjsko rješenje upravnih tijela kako je to navedeno pod točkom 1. al. 2. i 3. Odluke.
NN 9/1995 • Ustavni sud je utvrdio da su u upravnom postupku donesena rješenja u stvari iz sudske nadležnosti - čl. 267. toč. 1. Zakona o općem upravnom postupku - dalje: ZUP ("Narodne novine, broj 53/91). Dakle, da se radi o ništavim rješenjima (bezuvjetna apsolutna ništavost zbog apsolutne nenadležnosti) koja se mogu u svako doba proglasiti ništavim po službenoj dužnosti ili na prijedlog stranke ili državnog odvjetnika - čl. 268. st. 1. ZUP-a.
NN 9/1995 • Na ništavost pazi i Upravni sud po službenoj dužnosti (čl. 40. st. 2. Zakona o upravnim sporovima - dalje: ZUS - "Narodne novine", br. 53/91, 9/92, 77/92), pa će, ako utvrdi da je osporeni upravni akt ništav, zbog neusklađenosti odredbi ZUS-a sa ZUP-om, presudom isti poništiti (čl. 42. st. 2. ZUS-a). U obrazloženju presude Upravni sud će navesti da se upravni akt poništava zbog utvrđenog razloga ništavosti iz čl. 267. toč.1. ZUP-a. Presuda Upravnog suda u takovom predmetu je pseudokonstitutivna. Poništava se upravni akt koji je i prije presude bio ništav, što upućuje da je presuda Upravnog suda stvarno deklaratorna.
NN 9/1995 • Poništavanjem rješenja ili proglašavanjem rješenja ništavim poništavaju se i pravne posljedice koje je takovo rješenje proizvelo (čl. 269. st. 1. ZUP-a). Naprotiv, ukidanjem rješenja ne poništavaju se njegove pravne posljedice ali se onemogućava (pro futuro, ex nunc) proizvođenje pravnih posljedica ukinutog rješenja (čl. 269. st. 2. 2 UP-a).
NN 9/1995 • U našem pravnom sustavu samo se oboriv upravni akt može poništiti i/ili ukinuti. Ukida se konačno ili pravomoćno rješenje zbog povrede materijalnog zakona (čl. 263. st. 2.
NN 9/1995 • i čl. 265. st.1. ZUP-a) te izvršno rješenje ako je to potrebno u cilju otklanjanja teške i neposredne opasnosti za život i zdravlje ljudi (čl. 266. st.1. ZUP-a).
NN 9/1995 • Budući da se u našem pravnom sustavu ništav upravni akt ne može ukinuti ni u upravnom niti u upravnom sudskom postupku već se može deklaratornom odlukom proglasiti ništavim ili poništiti to ni Ustavni sud ne može ukidati ništavi upravni akt već samo presudu Upravnog suda kojom je odbijena tužba u upravnom sporu protiv takovog akta.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 9/1995 • Smatram da odredbu čl. 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske te odredbu članka 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (prema kojima Ustavni sud može ukinuti kako osporeni akt kojim je povrijeđeno ustavno pravo tako i neki drugi akt donesen u tom postupku) treba tako interpretirati da se odlukom Ustavnog suda može ukinuti samo onaj osporeni akt koji se procesno-pravno može ukinuti, koji se, primjerice, može ukinuti na osnovi odredbi ZUP-a, Zakona o parničnom postupku itd. To je, u konkretnom predmetu, samo,presuda Upravnog suda Republike Hrvatshe.
NN 9/1995 • Zbog pravne sigurnosti i daljnjeg zakonitog postupanja upravnih tijela, odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske ne bi smjela stvarati nejasna, neodređena pravna stanja ni u pogledu postojanja upravnog akta a još manje u pogledu njegovih pravnih posljedica.
NN 9/1995 • Konačno, smatram da Ustavni sud zbog učinkovite zaštite slobode i prava čovjeka i građanina polazeći od svoje Ustavom utvrdene nadležnosti da rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne izvršne i sudbene vlasti, povodom ustavne tužbe može odlučiti o prvostupanjskom i drugostupanjskom upravnom aktu. U tom slučaju, ako se radi o ništavim aktima, radi njihovog eliminiranja iz pravnog sustava, mogao bi ih svojom odlukom poništiti ili proglasiti ništavim. Trebao bi, ako već postupa kao sud pune jurisdikcije, odlučiti onako kako to mogu odlučiti Upravni sud ili prvostupanjsko odnosno drugostupanjsko upravno tijelo:
NN 9/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastau Jadranko Crnić predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi Dobroslava Parage osobno i Hrvatske stranke prava zastupane po Dobroslavu Paragi podnesenoj po punomoćnici mr. Blanki Tuđen Mazuth, odvjetnici iz Zagreba, na sjednici održanoj dana 01. veljače 1995. godine, donio je ovu
NN 9/1995 • Odbacuje se ustavna tužba koju je u ime Hrvatske stranke prava podnio Dobroslav Paraga.
NN 9/1995 • Ustavni sud je na sjednici 17. lipnja 1994. godine donio odluku broj U-III-45/94 kojom je ukinuo presudu i rješenje Upravnog suda Us-1163/93 i Us-1216/93 od 06. siječnja 1994 godine ("Narodne novine", broj 49/94) i vratio predmete na ponovno odlučivanje Upravnom sudu Republike Hrvatske.
NN 9/1995 • Ponovno odlučujući o tužbi Hrvatske stranke prava, podnesenoj po Dobroslavu Paragi, Upravni sud je rješenjem Us-4013/94 i Us-4014/94 odbacio tužbu Hrvatske stranke prava zastupane po Dobroslavu Paragi zbog nedopuštenosti. Svoju odluku utemeljio je na članku 83. stavak Zakona o parničnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91 i 91/92) u svezi članka 60. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92) jer Dobroslav Paraga, prema citiranim propisima nije ovlašten u ime Hrvatske stranke prava, podnijeti tužbu Upravnom sudu.
NN 9/1995 • Ponovno odlučujući o tužbi podnesenoj po Dobroslavu Paragi osobno, Upravni sud je istu presudom Us-4013/94 od 21. srpnja 1994. godine, odbio kao neosnovanu ocjenjući da je prema podacima spisa predmeta tuženo tijelo u svemu postupalo u skladu s odredbama članka 16. stavak 1. Zakona o političkim strankama ("Narodne novine", broj 76/93), kao i sa stavkom 2. istog članka, koji propisuje način prijave promjene imena osobe ovlaštene za predstavljnje i zastupanje.
NN 9/1995 • Presudom Upravnog suda Us-4014/94 od 21. srpnja 1994. godtne, odbijena je tužba Dobroslava Parage jer je odlukom istog suda broj: Us-4013/94 odlučeno o samoj stvari u svezi koje je podnesen zahtjev za odgodu pravnih učinaka rješenja, odnosno izvršenja rješenja temeljem članka 42. stavak 2. Zakona o upravnom postupku.
NN 9/1995 • Ustavna tužba Dobroslava Parage koju je podnio u svoje ime nije osnovana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 82/92, Broj 202/03,
Broj 43/07, Broj 150/08,
Broj 130/06, Broj 105/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE