PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2008 • (1) Direktiva Komisije 80/723/EEZ od 25. lipnja 1980. o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzetnika, kao i o financijskoj transparentnosti unutar određenih poduzetnika 34 značajno je izmijenjena i dopunjena nekoliko puta 35. Zbog jasnoće i racionalnosti, navedenu Direktivu potrebno je kodificirati.
NN 58/2008 • (2) Javni poduzetnici imaju značajnu ulogu u nacionalnom gospodarstvu država članica.
NN 58/2008 • (3) Države članice ponekad daju posebna ili isključiva prava određenim poduzetnicima, ili obavljaju plaćanja ili daju određenu vrstu nadoknade određenim poduzetnicima kojima je povjereno pružanje usluga od općeg gospodarskog značaja. Ti su poduzetnici često konkurentni drugim poduzetnicima.
NN 58/2008 • (4) Članak 295. Ugovora određuje da Ugovor niti na koji način ne smije dovesti u pitanje propise u državama članicama koji reguliraju sustav vlasništva. Ne smije postojati nikakva neopravdana diskriminacija između javnih i privatnih poduzetnika u primjeni propisa o tržišnom natjecanju. Ova bi se Direktiva trebala primjenjivati i na javne i privatne poduzetnike.
NN 58/2008 • (5) Ugovor zahtijeva od Komisije da osigura da države članice ne dodjeljuju poduzetnicima, bilo javnim ili privatnima, pomoć koja nije u skladu sa zajedničkim tržištem.
NN 58/2008 • (6) Međutim, složenost financijskih odnosa između državnih javnih vlasti i javnih poduzetnika otežava obavljanje te dužnosti.
NN 58/2008 • (7) Ravnopravna i učinkovita primjena pravila o potporama iz Ugovora i na javne i privatne poduzetnike bit će moguća samo ako ti financijski odnosi postanu transparentni.
NN 58/2008 • (8) Takva transparentnost, koja se primjenjuje na javne poduzetnike, trebala bi omogućiti jasno razlikovanje uloge države kao javne vlasti od njezine uloge kao vlasnika.
NN 58/2008 • (9) Članak 86. stavak 1. Ugovora propisuje obveze za države članice u slučaju javnih poduzetnika i poduzetnika kojima države članice dodjeljuju posebna ili isključiva prava. Članak 86. stavak 2. Ugovora primjenjuje se na poduzetnike kojima je povjereno pružanje usluga od općeg gospodarskog značaja. Članak 86. stavak 3. Ugovora zahtijeva od Komisije da osigura primjenu odredbi iz tog članka i osigurava joj potrebna sredstva za to. Kako bi se osigurala primjena odredbi članka 86. Ugovora, Komisija mora imati potrebne informacije. To uključuje definiranje uvjeta za postizanje takve transparentnosti.
NN 58/2008 • (10) Treba pojasniti što se podrazumijeva pod pojmovima »javna vlast« i »javni poduzetnik«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 58/2008 • (11) Države članice imaju različite administrativne teritorijalne strukture. Ova bi Direktiva trebala obuhvatiti javnu vlast na svim razinama u svakoj državi članici.
NN 58/2008 • (12) Javna vlast može imati prevladavajući utjecaj na djelovanje javnih poduzetnika, ne samo kada je ona vlasnik ili ima većinski udio, već i na temelju ovlasti koju ima u upravnim ili nadzornim tijelima, koja proizlazi iz propisa koji reguliraju poduzetnike ili iz načina raspodjele vlasničkih udjela.
NN 58/2008 • (13) Dodjeljivanje javnih sredstava javnim poduzetnicima može se obavljati izravno ili neizravno. Transparentnost je potrebno postići bez obzira na način na koji se provodi dodjeljivanje javnih sredstava. Isto tako može biti potrebno osigurati raspoloživost adekvatnih informacija, što se tiče razloga za takvo dodjeljivanje javnih sredstava i njihovo stvarno korištenje.
NN 58/2008 • (14) Složene situacije povezane s različitim oblicima javnih i privatnih poduzetnika kojima su dodijeljeno posebna ili isključiva pravo ili kojima je povjereno pružanje usluga od općeg gospodarskog interesa, te s nizom djelatnosti koje može obavljati jedan poduzetnik, kao i s različitim stupnjevima liberalizacije tržišta u različitim državama članicama, mogle bi otežati primjenu propisa o tržišnom natjecanju, te posebno članka 86. Ugovora. Stoga je potrebno da države članice i Komisija imaju detaljne podatke o unutarnjoj, financijskoj i organizacijskoj strukturi takvih poduzetnika, te posebice zasebne i pouzdane račune koji se odnose na različite djelatnosti koje isti poduzetnik obavlja.
NN 58/2008 • (15) Računi bi morali iskazivati razliku između različitih djelatnosti, troškove i prihode povezane sa svakom djelatnošću, kao i načine dodjeljivanja i raspoređivanja troškova i prihoda. Takvi zasebni računi trebali bi biti na raspolaganju u odnosu na proizvode i usluge s obzirom na koje je država članica dodijelila posebno ili isključivo pravo poduzetniku ili mu je povjerila pružanje usluga od općeg gospodarskog značaja, s jedne strane, te za svaki drugi proizvod ili uslugu s kojom se poduzetnik bavi, s druge strane. Obveza razdvajanja računa ne bi se trebala primjenjivati na poduzetnike čije su djelatnosti ograničene na pružanje usluga od općeg gospodarskog značaja, te koja se ne bave djelatnostima koje su izvan opsega tih usluga od općeg gospodarskog značaja. Čini se da nije potrebno zahtijevati razdvajanje računa unutar područja usluga od općeg gospodarskog značaja ili unutar područja posebnih ili isključivih prava, ako to nije neophodno za raspodjelu troškova i prihoda između tih usluga i proizvoda i onih izvan opsega usluga od općeg gospodarskog značaja ili posebnih ili isključivih prava.
NN 58/2008 • (16) Zahtijevanje od država članica da osiguraju da relevantni poduzetnici imaju takve zasebne račune predstavlja najučinkovitije sredstvo pomoću kojeg je moguće postići poštenu i učinkovitu primjenu propisa o tržišnom natjecanju na takve poduzetnike. Komisija je 1996. donijela Priopćenje o uslugama od općeg značaja u Europi 36, dopunjeno drugim Priopćenjem iz 2001.37, u kojem je naglasila značaj takvih usluga. Potrebno je uzeti u obzir značaj dotičnih sektora, koji mogu uključivati usluge od općeg značaja, snažnu tržišnu poziciju koju mogu imati relevantni poduzetnici, te ranjivost konkurencije u nastanku u sektorima koji se liberaliziraju. U skladu s načelom razmjernosti, potrebno je i primjereno propisati pravila za takve posebne račune da bi se postigao osnovni cilj transparentnosti. Ova Direktiva ne nadilazi ono što je neophodno da bi se ostvarili željeni ciljevi, u skladu s odredbama trećeg stavka članka 5. Ugovora.
NN 58/2008 • (17) U određenim sektorima odredbe koje je donijela Zajednica zahtijevaju od država članica i određenih poduzetnika da imaju zasebne račune. Potrebno je osigurati jednaki tretman za sve gospodarske djelatnosti u cijeloj Zajednici, te proširiti zahtjev za vođenjem zasebnih računa na sve usporedive situacije. Ova Direktiva ne bi trebala izmjenjivati i dopunjavati posebna pravila koja su donesena u istu svrhu u okviru drugih odredaba Zajednice te se ne bi trebala primjenjivati na djelatnosti poduzetnika obuhvaćenih tim odredbama.
NN 58/2008 • (18) Određene je poduzetnike potrebno izuzeti iz primjene ove Direktive na temelju veličine njihovog prometa. To se odnosi na one javne poduzetnike čije se poslovanje ne obavlja u takvom opsegu koji bi opravdavao administrativno opterećenje osiguravanja transparentnosti. Zbog ograničenog mogućeg učinka na trgovinu između država članica, nije potrebno, u ovom trenutku, zahtijevati zasebne račune s obzirom na pružanje određenih kategorija usluga.
NN 58/2008 • (19) Ova Direktiva ne dovodi u pitanje ostale odredbe Ugovora, posebice članka 86. stavka 2., članaka 88. i 296., kao niti ostala pravila koja se odnose na dostavljanje informacija država članica Komisiji.
NN 58/2008 • (20) U slučajevima kada je nadoknada za pružanje usluga od općeg gospodarskog značaja bila određena za odgovarajuće razdoblje, nakon otvorenog, transparentnog i nediskriminirajućeg postupka, čini se da nije potrebno zahtijevati od takvih poduzetnika da imaju zasebne račune.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 101/99, Broj 63/91,
Broj 129/09, Broj 7/00,
Broj 116/05, Broj 127/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE