PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 53/2006 • – 16. rujna 2005. osporeno rješenje je otpremljeno prvostupanjskom upravnom tijelu koje je izdalo građevnu dozvolu i podnositelju.
NN 53/2006 • Ustavni sud pritom utvrđuje točnim navod podnositelja da na kuverti dostavljenoj 16. rujna 2005. godine u 15:00 sati Uredu državne uprave Istarske županije, Ispostavi Pula, P.P. 112, čija je preslika dostavljena Ustavnom sudu, nema oznake broja predmeta niti bilo koje druge oznake koja bi mogla upućivati da se u njoj nalazi osporeno rješenje. Ustavni sud također napominje da je iz preslike prijamne knjige – lista broj 1 nadležnog Ministarstva od 16. rujna 2005. razvidno da je broj spisa (»UP/I-361-05/05-06/95«) ispisan olovkom druge boje od ostalih podataka;
NN 53/2006 • – iz preslike spisa predmeta razvidno je da je Ured državne uprave u Istarskoj županiji zaprimio pošiljku 20. rujna 2005. godine, a da dostava podnositelju nije obavljena. Ta je činjenica razvidna iz pečata na kuverti naslovljenoj na podnositelja: »obaviješten – nije podigao pošiljku«;
NN 53/2006 • – konačno, 30. rujna 2005. godine službena osoba nadležnog Ministarstva napisala je zabilješku na samom primjerku osporenog rješenja, prema kojoj je osporeno rješenje potrebno ponovno otpraviti, te je stavljen pečat otpreme s danom 30. rujna 2005. Podnositelj je osporeno rješenje primio 3. listopada 2005. godine, što nije sporno.
NN 53/2006 • 7. Za prosudbu osnovanosti navoda istaknutih u ustavnoj tužbi mjerodavne su odredbe Zakona o općem upravnom postupku i Zakona o gradnji.
NN 53/2006 • Člankom 264. stavkom 3. drugom rečenicom Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91. i 103/96.) propisano je:
NN 53/2006 • Rješenje o ukidanju na temelju stavka 2. članka 263. ovog zakona može se donijeti u roku od jedne godine od dana kad je rješenje postalo konačno u upravnom postupku.
NN 53/2006 • Rješenje o poništenju, odnosno ukidanju po pravu nadzora može se donijeti u roku od godine dana od dana konačnosti akta koji se ukida, odnosno poništava.
NN 53/2006 • U konkretnom slučaju, osporeno rješenje nadležno upravno tijelo donijelo je 16. rujna 2005., te ga je isti dan otpremilo prvostupanjskom tijelu i podnositelju. To je učinjeno posljednji dan roka propisanog člankom 264. stavkom 3. drugom rečenicom Zakona o općem upravnom postupku i člankom 178. Zakona o gradnji.
NN 53/2006 • S obzirom na nejasnoće vezane uz određivanje dana konačnosti građevne dozvole, navedene u točki 6. alinejama 2. do 4. obrazloženja ove odluke, Ustavni sud smatra potrebnim napomenuti da u ovom ustavnosudskom postupku polazi od činjenice da je građevna dozvola, koja je ukinuta osporenim rješenjem, postala konačna 16. rujna 2004. godine. Ustavni sud se nije upustio u ispitivanje pravilnosti i osnovanosti ispravka datuma nastupa konačnosti građevne dozvole (točka 6. alineja 4. obrazloženja ove odluke). Za ocjenu o povredama ustavnih prava podnositelja, naime, nije relevantno je li građevna dozvola postala konačna 16. rujna 2004. ili prije tog datuma. Zbog navedenog razloga, Ustavni sud nije smatrao potrebnim od nadležnog Ministarstva zatražiti dijelove dokumentacije koja u prethodno dostavljenim preslikama spisa nedostaje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 53/2006 • Ustavni sud također smatra potrebnim napomenuti da s aspekta zaštite ustavnih prava podnositelja nije relevantna ni činjenica što dostava osporenog rješenja, otpremljenog poštom 16. rujna 2005. godine u 15:00 sati, podnositelju nije uredno izvršena, pa je morala biti ponovljena, tako da se dostava smatra uredno izvršenom tek 3. listopada 2005. Za ocjenu o povredama ustavnih prava podnositelja dostatna je činjenica da je osporeno rješenje podnositelju otpremljeno poštom 16. rujna 2005. godine u 15:00 sati, što znači da dostava osporenog rješenja nije mogla po naravi stvari biti uredno izvršena podnositelju u roku od godine dana od dana konačnosti građevne dozvole, to jest do 00:00 sati 16. rujna 2005. godine.
NN 53/2006 • Ustavni sud ne smatra potrebnim posebno objašnjavati da se u rješenjima (upravnim aktima) uvijek naznačuje datum kad je akt donesen. Datum napisan u rješenju (u konkretnom slučaju, 16. rujna 2005.) označava datum kad je rješenje doneseno, ali se uz njega ne vežu pravne posljedice: one se vežu uz datum provedbe druge procesne radnje koja slijedi nakon donošenja rješenja, pri čemu nije od utjecaja činjenica da se ta radnja načelno može vremenski podudarati s danom njegova donošenja.
NN 53/2006 • Prema postojećoj pravnoj praksi, rješenje o ukidanju po pravu nadzora smatra se pravodobno donesenim ako je nadzorni organ donio svoje rješenje u roku od jedne godine od dana kad je postalo konačno rješenje koje se ukida ako je to rješenje u tom roku otpremljeno prvostupanjskom organu. Dostava rješenja stranci, prema tome, nije od utjecaja na prosuđivanje pravodobnosti donošenja rješenja o ukidanju po pravu nadzora.
NN 53/2006 • 9. Ustavni sud ocjenjuje da je s aspekta zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda navedeno pravno shvaćanje ustavnopravno neprihvatljivo.
NN 53/2006 • Dužnost je svih tijela državne vlasti Republike Hrvatske, pa time i nadležnih upravnih tijela u konkretnom slučaju, tumačiti odredbe Zakona o općem upravnom postupku u skladu s najvišim vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske, propisanim člankom 3. Ustava.
NN 53/2006 • Najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske su vladavina prava i poštivanje prava čovjeka. One su temelj za tumačenje Ustava. Obveza poštivanja navedenih ustavnih vrednota nužno dovodi i do obveze tumačenja mjerodavnih zakona i drugih propisa u skladu s dva važna načela koja su sastavnice navedenih ustavnih vrednota. To su načelo pravne sigurnosti (izvjesnosti) i s njim povezano načelo zaštite legitimnih očekivanja stranaka u postupcima u kojima se odlučuje o njihovim pravima i obvezama.
NN 53/2006 • Ustavni sud je u odluci i rješenju, broj: U-I-659/1994 i dr. od 15. ožujka 2000. (»Narodne novine«, broj 31/00.) ukazao na okvirni sadržaj ta dva načela ističući da »u pravnom poretku utemeljenom na vladavini prava zakoni moraju biti opći i jednaki za sve, a zakonske posljedice trebaju biti izvjesne za one na koje će se zakon primijeniti. Sud također napominje da zakonske posljedice moraju biti primjerene legitimnim očekivanjima stranaka u svakom konkretnom slučaju u kojem se zakon na njih neposredno primjenjuje« (toč. 11.1.).
NN 53/2006 • U konkretnom slučaju, osporeno rješenje dostavljeno je podnositelju nakon proteka prekluzivnog roka od godine dana od kada je građevna dozvola, koja je ukinuta osporenim rješenjem po pravu nadzora, postala konačna (to jest, nakon 16. rujna 2005. godine). Ustavni sud utvrđuje da se s aspekta zaštite legitimnih očekivanja podnositelja i zajamčene mu pravne sigurnosti (izvjesnosti) u postupcima u kojima se odlučuje o njegovim pravima i obvezama, ne može smatrati da je osporeno rješenje doneseno pravodobno.
NN 53/2006 • Prema tome, u pravnoj situaciji u kojoj podnositelj nije znao niti je morao znati da nadzorno upravno tijelo vodi postupak za ukidanje izdanog mu konačnog, izvršnog i pravomoćnog upravnog akta, pravilo o obvezi uredno izvršene osobne dostave rješenja o ukidanju po pravu nadzora podnositelju unutar roka od jedne godine od konačnosti upravnog akta koji je ukinut, kao pretpostavci pravovaljanosti tog rješenja, predstavlja najmanju mjeru zahtjeva koju su nadležna tijela dužna poštivati.
NN 53/2006 • Navedeno pravno stajalište nalazi potvrdu u praksi Vrhovnog suda, koji je zauzeo stajalište da »kao dan kojim prestaju pravne posljedice rješenja ukinutog po pravu nadzora valja uzeti dan kada je stranci dostavljeno rješenje doneseno po pravu nadzora« (U-8420/70 od 10. veljače 1971. godine).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 103/03, Broj 58/08,
Broj 141/08, Broj 124/07,
Broj 56/06, Broj 19/97
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE