PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-46-1551 NN 46/2008

• 32. U većini slučajeva, međutim, odredbe o poreznim olakšicama općenite su prirode: nisu povezane s obavljanjem određenih projekata i smanjuju poduzetnikov tekući rashod bez mogućnosti ocjenjivanja preciznoga iznosa kada Komisija obavlja svoje prethodno (ex ante) ispitivanje. Takve mjere predstavljaju »operativne potpore«. Operativne potpore u načelu su zabranjene. Komisija ih trenutno odobrava samo u iznimnim slučajevima i pod određenim uvjetima, primjerice u brodogradnji, određenim vrstama potpora za zaštitu okoliša (19) te u regijama, uključujući regije na krajnjim granicama, obuhvaćene izuzećem iz članka 92. stavka 3. točke (a), pod uvjetom da su opravdane i da je njihov iznos razmjeran poteškoćama na koje se želi utjecati (20). One se u načelu moraju smanjivati i moraju biti vremenski ograničene. Trenutno se operativne potpore mogu odobriti u obliku potpore za prijevoz u regije na krajnjim granicama, te u određenim nordijskim regijama koje su rijetko naseljene i do kojih je teško doći. Operativne potpore ne mogu se odobravati ako predstavljaju potpore za izvoz između država članica. Ako je riječ o državnim potporama u sektoru pomorskog prometa, primjenjuju se posebna pravila (21).


Stranica 2008-04-46-1551 NN 46/2008

• 33. Ako Komisija smatra da je u skladu sa zajedničkim tržištem, državna potpora čiji je cilj promicanje gospodarskog razvoja u posebnim područjima mora biti »razmjerna u odnosu na cilj te usmjerena njegovom postizanju«. Kod razmatranja regionalnih potpora kriteriji dopuštaju da se u obzir uzmu drugi mogući učinci, osobito određeni učinci u smislu kodeksa ponašanja. Ako je izuzeće dano na temelju regionalnih kriterija, Komisija mora osobito osigurati da odgovarajuće mjere:


Stranica 2008-04-46-1551 NN 46/2008

• – doprinose regionalnom razvoju te su povezane s aktivnostima koje imaju lokalni učinak. Uspostavljanje off-shore aktivnosti u pravilu ne daje dovoljnu potporu lokalnom gospodarstvu jer su njihovi vanjski učinci u odnosu na lokalno gospodarstvo niski,


Stranica 2008-04-46-1551 NN 46/2008

• – odnose se na stvarne regionalne poteškoće. Otvoreno je pitanje je li postoje stvarne regionalne poteškoće kod aktivnosti za koje dodatni troškovi gotovo ne igraju nikakvu ulogu, kao primjerice za troškove prijevoza kod financijskih aktivnosti, koje potiču izbjegavanje poreza,


Internet NN 46/2008
• – razmatraju se u kontekstu Zajednice (22). Komisija mora u tom smislu uzeti u obzir sve negativne učinke koje takve mjere mogu imati na druge države članice.

Internet stranice NN 46/2008
• 34. Članak 93. stavak 3. određuje da države članice moraju prijaviti Komisiji sve svoje »planove o davanju ili promjeni potpora«, te navodi da predložene mjere ne smiju biti provedene bez prethodnog odobrenja Komisije. Ovaj se postupak primjenjuje na sve potpore, uključujući potpore poreznoga karaktera.

Internet stranice NN 46/2008 • 35. Ako Komisija ustanovi da se na državnu potporu, koja je provedena kršenjem ovoga pravila, ne može primijeniti neka od iznimaka iz Ugovora te je stoga ona nesukladna sa zajedničkim tržištem, Komisija zahtijeva od države članice da ju povrati, osim ako bi to bilo protivno općem načelu prava Zajednice, osobito legitimnim očekivanjima koja mogu nastati zbog ponašanja Komisije. U slučaju državnih potpora u obliku poreznih mjera, iznos koji se treba vratiti izračunava se na temelju usporedbe između poreza koji je stvarno plaćen i iznosa koji je trebao biti plaćen da je primijenjeno opće primjenjivo pravilo. Temeljnom iznosu dodaju se kamate. Kamatna stopa koja se primjenjuje jednaka je stopi koja se koristi za izračunavanje ekvivalenta regionalne potpore.
Internet stranice NN 46/2008 • 36. Članak 93. stavak 1. navodi da Komisija »u suradnji s državama članicama drži pod stalnim nadzorom sve sustave potpora koji postoje u tim državama«. Takav nadzor primjenjuje se i na državne potpore u obliku poreznih mjera. Kako bi se omogućilo obavljanje tog nadzora, države članice moraju podnositi Komisiji izvješća svake godine o postojećim sustavima državnih potpora. U slučaju poreznih olakšica ili djelomičnoga oslobađanja od poreza, izvješća moraju navesti procijenjeni proračunski gubitak prihoda. Nakon tog nadzora Komisija može, ako smatra da program nije ili više nije u skladu sa zajedničkim tržištem, predložiti da ga država članica izmijeni ili ukine.
Internet stranice NN 46/2008 • 37. Komisija će na temelju smjernica iz ove obavijesti i nakon njezinoga objavljivanja razmotriti planove poreznih potpora koji su joj prijavljeni, te poreznih potpora koje su nezakonito provedene u državama članicama te će revidirati postojeće sustave. Ova obavijest objavljuje se kako bi se dale upute te nije iscrpnoga karaktera. Komisija će vodit računa o svim posebnim okolnostima u svakome pojedinačnom predmetu.
Internet stranice NN 46/2008 • 38. Komisija će revidirati primjenu ove obavijesti u roku od dvije godine od njezinoga objavljivanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 46/2008 • Dopuštenost primjene propisa o državnim potporama na mjere koje se odnose na izravno oporezivanje poduzetnika ocjenjuje se, sukladno člancima 3. i 4. Zakona o državnim potporama i članku 9. Uredbe o državnim potporama, temeljem materijalnih pravila iz točke I. ove Odluke sadržanih u tekstu akta iz točke II. ove Odluke.
Informacije NN 46/2008 • Državnim potporama za izravno oporezivanje poduzetnika upravlja Ministarstvo financija, odnosno tijelo nadležno za porezni sustav.
Poslovne stranice NN 46/2008 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Pregledi NN 46/2008 • Na temelju članka 3. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. travnja 2008. godine, donijela
Besplatno NN 46/2008 • O OBJAVLJIVANJU PRAVILA O DRŽAVNOJ POTPORI U POŠTANSKIM USLUGAMA
Glasnik NN 46/2008 • Pravila o državnim potporama u poštanskim uslugama sadržana su u Obavijesti Komisije o primjeni pravila tržišnog natjecanja na poštanski sektor i o procjeni određenih državnih mjera u vezi s poštanskim uslugama (31998Y0206(01), SL C 39, 06.02.1998., str. 2. – 18.)
Propis NN 46/2008 • Tekst akta u kojem su sadržana pravila iz točke I. ove Odluke, u prijevodu na hrvatski jezik, glasi:
Propis NN 46/2008 • Obavijest Komisije o primjeni pravila tržišnog natjecanja na poštanski sektor i o procjeni određenih državnih mjera u vezi s poštanskim uslugama
Propis NN 46/2008 • Nakon što je Komisija podnijela Zelenu knjigu o razvoju jedinstvenog tržišta poštanskih usluga 1 i priopćenje Europskom parlamentu i Vijeću, u kojem navodi rezultate savjetovanja o Zelenoj knjizi i mjerama za koje se Komisija 2 zalaže, održana je opsežna rasprava o budućoj regulativi poštanskog sektora u Zajednici. Vijeće je, Rezolucijom od 7. veljače 1994. godine o razvoju poštanskih usluga Zajednice 3, pozvalo Komisiju da predloži mjere za definiranje usklađene univerzalne usluge i poštanskih usluga koje bi se mogle rezervirati. U srpnju 1995. godine Komisija je predložila paket mjera za poštanske usluge koji se sastojao od prijedloga za Direktivu Europskog parlamenta i Vijeća o zajedničkim pravilima za razvoj poštanskih usluga Zajednice i za poboljšanje kakvoće usluge 4, te nacrt obavijesti o primjeni pravila tržišnog natjecanja 5.
Propis NN 46/2008 • Ova obavijest, koja dopunjuje mjere usklađivanja koje je predložila Komisija, temelji se na rezultatima navedenih rasprava u skladu s načelima utvrđenim u Rezoluciji od 7. veljače 1994. godine. Ona uzima u obzir komentare primljene tijekom javnog savjetovanja o nacrtu ove obavijesti objavljene u prosincu 1995. godine, Rezoluciju 6 Europskog parlamenta o navedenom nacrtu koja je usvojena 12. prosinca 1996. godine, kao i rasprave o predloženoj Direktivi u Europskom parlamentu i Vijeću.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 86/92, Broj 17/09, Broj 24/06, Broj 78/08, Broj 130/05, Broj 52/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled