PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 66/2008 • 6. U ustavnoj tužbi istaknuta je povreda ustavnog prava na jednakost pred zakonom, počinjena neprihvatljivim pravnim stajalištem o vezanosti parničnog suda na rješenja prejudicijelnih pitanja od strane upravnih tijela u svezi sa povredom ustavnog prava na pravični postupak u odlučivanju suda o pravima i obvezama.
NN 66/2008 • Prema stajalištu Ustavnog suda, sadržaj ustavnog prava zajamčenog člankom 14. stavkom 2. Ustava ograničen je na ustavnopravno prihvatljivo tumačenje i primjenu mjerodavnog prava.
NN 66/2008 • 6.1. U konkretnom slučaju, iz spisa predmeta razvidno je kako je prvostupanjski sud, najprije, na prvom suđenju, ocijenio da postoje činjenice uzročno posljedične veze između štetnih događaja i nastupa invalidnosti podnositelja na temelju relevantnog nalaza i mišljenja sudskog vještaka za područje ortopedije, traumatologije i rehabilitacije od 8. kolovoza 1999. godine u prilog podnositeljeva tužbenog zahtjeva da bi potom, nakon ukidnog rješenja drugostupanjskog suda, na drugom suđenju, na temelju rješenja o priznanju prava na invalidsku mirovinu od 1. srpnja 1997. godine – dakle starije odluke utemeljene na medicinskim ispravama o ranjavanju koje su bile poznate sudskom vještaku i neprijeporno su u spisu vidljive iz njegova »zaključnog mišljenja«– ocijenio da te činjenice ne postoje, jer da je vezan činjeničnim utvrđenjima iz rješenja o umirovljenju podnositelja zbog invalidnosti kao odlukom upravnog tijela u prethodnom pitanju.
NN 66/2008 • 6.2. Premda je parnični sud na temelju odredbe članka 12. stavka 1. Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91., 91/92., 112/99., 88/01., 117/03. i 88/05.) vezan ne samo za odluku upravnog tijela u granicama njezine pravomoćnosti nego i za činjenična utvrđenja u toj odluci koja supstanciraju sadržaj izreke te odluke, prvostupanjski sud je u konkretnom slučaju bio slobodan u rješavanju pitanja uzročne veze između ozljeda pretrpljenih u prometnoj nezgodi i štete uslijed izgubljene zarade. Svojom odlukom naime, on ne bi rješavao nešto inkopatibilno s onim što je već odlučilo nadležno upravno tijelo budući da u ovom predmetu nema identiteta predmeta odlučivanja u ranijem upravnom postupku i predmeta parničnog postupka kojeg je kasnije pokrenuo podnositelj: u prvome je predmet odlučivanja bilo umirovljenje podnositelja radi utvrđene invalidnosti zadobivene ranjavanjem na ratištu a u drugom je bila odšteta umirovljenom invalidu Domovinskog rata, koji je uslijed ozljeda u kasnijoj prometnoj nesreći pretrpio štetu uslijed izgubljene zarade.
NN 66/2008 • 6.3. S obzirom na navedeno, parnični sudovi su pogrešnim tumačenjem odredbe članka 12. stavka 1. Zakona o parničnom postupku utvrdili svoju vezanost na odluku upravnog tijela i činjeničnu podlogu te odluke koja međutim, nije relevantna za ocjenu o postojanju odlučnih činjenica nastupa invalidnosti podnositelja nakon pretrpljene prometne nezgode. Takvim tumačenjem, koje predstavlja ustavnopravno neprihvatljivu primjenu mjerodavnog prava, sudovi su na štetu podnositelja ujedno neosnovano ograničili procesnu građu u pogledu utvrđivanja činjenica uzročno posljedične veze između štetnog događaja i nastupa invalidnosti pa tako podnositelju povrijedili njegovo ustavno pravo na pravični postupak u sudskom odlučivanju o pravima i obvezama nastalim u prometnoj nezgodi.
NN 66/2008 • 7. Odredba članka 26. Ustava na koju se podnositelj u ustavnoj tužbi poziva, a kojom je propisano da su svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti, nije mjerodavna u ovom slučaju (stajalište Ustavnog suda izraženo u odluci broj: U-III-884/2004 »Narodne novine«, broj 2/05.).
NN 66/2008 • 8. Slijedom iznijetog, na temelju članaka 73. i 76. Ustavnog zakona odlučeno je kao u izreci.
NN 66/2008 • 9. Odluka o objavi (točka IV. izreke ove odluke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 67/2008 • Proglašavam Zakon o minimalnoj plaći, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 30. svibnja 2008. godine.
NN 67/2008 • Ovim se Zakonom uređuje iznos minimalne plaće, način njezinog usklađivanja, kao i provedba nadzora nad primjenom odredbi ovoga Zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 67/2008 • Minimalna plaća utvrđena ovim Zakonom jest najniži mjesečni iznos bruto plaće koji pripada radniku za rad u punom radnom vremenu.
NN 67/2008 • Pravo na minimalnu plaću, prema odredbama ovoga Zakona, imaju svi radnici koji rade u Republici Hrvatskoj.
NN 67/2008 • (1) Visina minimalne plaće utvrđuje se jednom godišnje, u lipnju tekuće godine te se njezin porast veže uz realan rast BDP-a iz prethodne godine prema objavi Državnog zavoda za statistiku.
NN 67/2008 • (2) Minimalna plaća za razdoblje od 1. srpnja 2008. do 31. svibnja 2009. iznosi 39 posto prosječne mjesečne bruto plaće ostvarene u prethodnoj godini kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj, prema objavi Državnog zavoda za statistiku, u iznosu od 2.747,00 kuna.
NN 67/2008 • (3) Visina minimalne plaće za razdoblje od 1. lipnja 2009. do 31. svibnja 2010. te za svako sljedeće jednogodišnje razdoblje, uskladit će se s realnim rastom BDP-a za prethodnu godinu, na način da se udio minimalne plaće u prosječnoj bruto plaći kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj ostvarenoj u prethodnoj godini uveća za postotak realnog rasta BDP-a u prethodnoj godini, prema objavi Državnog zavoda za statistiku.
NN 67/2008 • (4) Državni zavod za statistiku objavit će visinu minimalne plaće u »Narodnim novinama«.
NN 67/2008 • Za tekstilnu, drvnoprerađivačku i kožarsko-obućarsku industriju, kao radno-intenzivne industrijske grane, udio minimalne plaće u smislu članka 4. ovoga Zakona množit će se sa sljedećim koeficijentima: u prvoj godini, od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, s 0,94; u drugoj godini s 0,96; u trećoj godini s 0,97 te u četvrtoj godini s 0,98.
NN 67/2008 • Nadzor nad primjenom ovoga Zakona obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove inspekcije rada, a glede nadzora zakonitosti, pravilnosti i pravodobnosti obračuna, prijava i uplata proračunskih prihoda Financijska policija i Porezna uprava.
NN 67/2008 • (1) Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 kuna do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj poslodavac, pravna osoba ako u propisanim rokovima radniku ne isplati minimalnu plaću u visini utvrđenoj odredbama ovoga Zakona.
NN 67/2008 • (2) Novčanom kaznom u iznosu od 7.000,00 kuna do 10.000,00 kuna za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se poslodavac, fizička osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 96/03, Broj 33/95,
Broj 113/08, Broj 90/07,
Broj 119/06, Broj 65/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE