PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 90/2007 • – članka 6. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 59/01.), i
NN 90/2007 • – članka 24. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 81/05).
NN 90/2007 • II. Obustavlja se postupak u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 4. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 59/01.) u dijelu kojim se mijenja članak 25. stavak 2. Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 19/92., 26/93., 27/93., 50/95., 59/01. i 114/01.).
NN 90/2007 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 4. (u dijelu kojim se mijenja članak 25. stavak 2. Zakona o srednjem školstvu, »Narodne novine« broj 19/92., 26/93., 27/93., 50/95., 59/01. i 114/01.) i članka 6. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 59/01.; u daljnjem tekstu: ZID ZSŠ/01), podnio je Zavod za istraživanje i razvoj sigurnosti d.d. ZIRS iz Zagreba (u daljnjem tekstu: predlagatelj), što ga zastupa punomoćnik Krešimir Planinčić, odvjetnik iz Zagreba.
NN 90/2007 • Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 24. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 81/05.; u daljnjem tekstu: ZID ZSŠ/05) pokrenula je Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja (u daljnjem tekstu: predlagateljica), zastupana po predsjedniku Ivici Lovriću.
NN 90/2007 • 2. Predlagatelj smatra da članak 4. (u dijelu kojim se mijenja članak 25. stavak 2. Zakona o srednjem školstvu) i članak 6. ZID-a ZSŠ/01 nisu suglasni s člancima 49. stavcima 1., 2. i 4. Ustava Republike Hrvatske.
NN 90/2007 • U prijedlogu se navodi da su osporenim zakonskim odredbama trgovačka društva, koja su obavljala djelatnost srednjoškolskog obrazovanja odraslih, dovedena u neravnopravan položaj u odnosu na pravne osobe koje obavljaju istu djelatnost, a koje su osnovane kao ustanove i koje mogu i nadalje izvoditi srednjoškolsko obrazovanje odraslih prema izmijenjenim odredbama Zakona o srednjem školstvu. Predlagatelj smatra da se time umanjuju prava trgovačkih društava koja su već stečena dotadašnjim ulaganjem kapitala, jer se ona sada moraju preustrojiti u ustanove ako i nadalje žele obavljati djelatnost obrazovanja odraslih.
NN 90/2007 • Predlagatelj predlaže da Ustavni sud pokrene postupak za ocjenu suglasnosti navedenog dijela članka 4. i članka 6. ZID-a ZSŠ/01 s Ustavom, te osporene odredbe ukine.
NN 90/2007 • 3. Predlagateljica navodi da je člankom 24. ZID-a ZSŠ/05 izmijenjen članak 86. Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 19/92., 26/93., 27/93., 50/95., 59/01. i 114/01.).
NN 90/2007 • Osporenom zakonskom odredbom propisano je da mandat ravnatelja koji je izabran na četiri godine prestaje navršavanjem njegove 65. godine života i najmanje 20 godina staža osiguranja, neovisno o tome što je sam mandat u tijeku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 90/2007 • Osporenu zakonsku odredbu predlagateljica smatra nesuglasnom s člancima 3., 14. stavkom 2. i 54. stavkom 2. Ustava.
NN 90/2007 • Navodi da su člankom 24. ZID-a ZSŠ/05 ravnatelji srednjih škola stavljeni u neravnopravan položaj u odnosu na druge djelatnike koji imaju sklopljen ugovor o radu u drugim javnim ustanovama, a kojima ugovor o radu nije uvjetovan na način na koji to uvjetuje osporena zakonska odredba. To ravnatelje stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na druge djelatnike, kao što su profesori i drugi koji imaju mogućnost sporazuma s poslodavcem u odnosu na nastavak rada i nakon navršenja propisane starosne dobi, a ta mogućnost je izrijekom propisana i člankom 103. Zakona o radu. Stoga pravilnim smatra dotadašnje zakonsko uređenje koje je priznavalo takvu pravnu mogućnost.
NN 90/2007 • Predlagateljica smatra da osporeni članak 24. ZID-a ZSŠ/05 stavlja ravnatelje u neravnopravan položaj i stoga što im nisu, pod jednakim uvjetima, dostupna sva radna mjesta i dužnosti. Neravnopravnost nalaze i zbog njihovih godina života koje se navode kao presudni faktor u ostvarivanju prava iz radnog odnosa.
NN 90/2007 • Predlagateljica posebno ukazuje na činjenicu da u prijelaznim odredbama ZID-a ZSŠ/05 uopće »nije reguliran status ravnatelja koji je izabran i gdje je cijeli postupak izbora i imenovanja proveden i okončan po ‘starom’ Zakonu i vremenski prije nego što je donesen i stupio na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu« iz 2005. godine, što stvara pravnu nesigurnost.
NN 90/2007 • 4. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02.-pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatraženo je i dobiveno očitovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
NN 90/2007 • »Program srednjoškolskog obrazovanja odraslih može izvoditi srednja škola, pučko otvoreno učilište ili druga ustanova ako ima potreban broj nastavnika i stručnih suradnika za izvođenje programa i ispunjava uvjete propisane aktom iz članka 25. stavka 3. ovoga Zakona.«
NN 90/2007 • Zakonodavac je ZID-om ZSŠ/01 izmijenio Zakon o srednjem školstvu na način da je propisao da samo ustanova može izvoditi, pod određenim uvjetima, program srednjoškolskog obrazovanja odraslih. Time je napušteno dotadašnje zakonsko uređenje prema kojem su programe obrazovanja odraslih mogla izvoditi (i) trgovačka društva.
NN 90/2007 • Drugim riječima, osporenim zakonskim rješenjem nije se smanjio krug subjekata ovlaštenih za izvođenje programa obrazovanja odraslih, ali je osnivanje ustanove propisano kao zakonska pretpostavka za izvođenje tih programa.
NN 90/2007 • Prema članku 1. Zakona o ustanovama (»Narodne novine« broj 76/93., 29/97.-ispravak i 47/99.-ispravak), ustanova se osniva za trajno obavljanje djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i druge djelatnosti, ako se ne obavljaju radi stjecanja dobiti. Ustanova u pravilu može obavljati navedene djelatnosti i radi stjecanja dobiti, u kojem slučaju se na nju primjenjuju propisi o trgovačkim društvima, ali se zakonom može propisati da se pojedine od navedenih djelatnosti ne mogu obavljati radi stjecanja dobiti.
NN 90/2007 • Predlagatelj smatra da je osporeni članak 6. ZID-a ZSŠ/01 u nesuglasnosti s člankom 49. stavcima 1., 2. i 4. Ustava, koji glase:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 45/07, Broj 43/04,
Broj 139/06, Broj 56/06,
Broj 80/02, Broj 54/94
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE