PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 6/2006 • Djelatnim vojnim osobama nije dopušteno sindikalno organiziranje.
NN 6/2006 • 2. Predlagatelj osporava članak 11. stavak 5. Zakona, smatrajući da nije u suglasnosti sa člankom 14. stavkom 2. i člankom 16. stavkom 1. Ustava.
NN 6/2006 • Prema mišljenju predlagatelja, članak 11. stavak 5. Zakona u suprotnosti je sa »odredbama Ustava RH koje određuju temeljne slobode i prava čovjeka (...). Zabranom sindikalnog organiziranja djelatnih vojnih osoba radi zaštite gospodarskih i socijalnih interesa svoga članstva, ograničavaju se njihova Ustavom zajamčena prava, te ih se dovodi u neravnopravan položaj s ostalim građanima RH, odnosno egzistiranjem ove odredbe dolazi do povrede prava na jednakost pred zakonom«.
NN 6/2006 • 3. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst), od Ministarstva obrane Republike Hrvatske zatraženo je i dobiveno očitovanje.
NN 6/2006 • 4. Za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene zakonske odredbe, Ustavni sud smatra mjerodavnim odredbe članaka 7., 16. i 59. stavaka 1. i 3. Ustava, koji glase:
NN 6/2006 • Oružane snage Republike Hrvatske štite njezin suverenitet i neovisnost te brane njenu teritorijalnu cjelovitost.
NN 6/2006 • Oružane snage Republike Hrvatske mogu prijeći njezine granice ili djelovati preko njezinih granica samo na temelju prethodne odluke Hrvatskoga sabora.
NN 6/2006 • Oružane snage mogu prijeći granice Republike Hrvatske u sklopu vježbi u okviru međunarodnih obrambenih organizacija kojima je Republike Hrvatska pristupila ili pristupa na temelju međunarodnih ugovora te radi pružanja humanitarne pomoći i bez prethodne odluke Hrvatskoga sabora.
NN 6/2006 • U slučajevima predviđenim u člancima 17. i 100. Ustava, oružane se snage mogu, ako to zahtijeva narav pogibelji, koristiti kao pomoć policiji i drugim državnim tijelima.
NN 6/2006 • Obrambeno ustrojstvo, zapovijedanje, upravljanje i demokratski nadzor nad oružanim snagama Republike Hrvatske uređuje se Ustavom i zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 6/2006 • Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom, da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.
NN 6/2006 • Svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
NN 6/2006 • Radi zaštite svojih gospodarskih i socijalnih interesa, svi zaposleni imaju pravo osnivati sindikate i slobodno u njih stupati i iz njih istupati.
NN 6/2006 • U oružanim snagama (...) zakonom se može ograničiti sindikalno organiziranje.
NN 6/2006 • 5. U razmatranju razloga predlagatelja Ustavni sud pošao je od članka 7. Ustava, kojim je utvrđen i istaknut poseban značaj Oružanih snaga Republike Hrvatske.
NN 6/2006 • Razmatrajući navode predlagatelja kojima se osporava suglasnost s Ustavom odredbe članka 11. stavka 5. Zakona, prema kojoj djelatnim vojnim osobama nije dopušteno sindikalno organiziranje, Sud zauzima stajalište da je ograničenje prava na sindikalno organiziranje osporenom zakonskom odredbom uređeno u skladu s člankom 16. Ustava, radi ostvarenja legitimnog i Ustavom predviđenog cilja, to jest radi zaštite vrijednosti zaštićenih člankom 16. stavkom 1. Ustava.
NN 6/2006 • Zakonom propisano ograničenje prava na sindikalno organiziranje treba se temeljiti na načelu razmjernosti. Ustavni sud je stoga utvrđivao je li osporenim člankom 11. stavkom 5. Zakona postignuta razmjernost između Ustavom zajamčenog prava na sindikalno organiziranje djelatnih vojnih osoba u Oružanim snagama Republike Hrvatske, koje je Zakonom ograničeno, i javnog interesa, koji se njime želi ostvariti.
NN 6/2006 • Poseban značaj i uloga Oružanih snaga Republike Hrvatske utvrđeni su Ustavom i Zakonom o obrani (»Narodne novine«, broj 33/02., 58/02.). Služba u Oružanim snagama Republike Hrvatske je državna služba koja zahtijeva održavanje vojne stege. Članak 55. stavak 1. Zakona uredio je sadržaj vojne stege, propisujući:
NN 6/2006 • Vojna je stega točno, potpuno i pravodobno obavljanje poslova i zadaća u Oružanim snagama u skladu s ovim Zakonom, pravilnikom iz članka 30. stavka 1. podstavka 1. ovoga Zakona, drugim propisima, pojedinačnim aktima i zapovijedima nadređenih osoba, te i poštovanje načela ponašanja u vojnoj službi i izvan nje.
NN 6/2006 • Pripadnici Oružanih snaga Republike Hrvatske su vojne osobe te službenici i namještenici. Vojne osobe su djelatna vojna osoba, ročnik, pričuvnik i kadet. Djelatne vojne osobe su djelatni vojnik i mornar, djelatni dočasnik i djelatni časnik (članci 3. i 4. stavak 1. te članak 5. stavak 1. Zakona).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 41/02, Broj 69/93,
Broj 90/05, Broj 31/00,
Broj 40/99, Broj 184/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE