PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 73/2006 • – presudom Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-580/2002-10 od 4. rujna 2002. godine, rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-53-91430/1-01 od 20. ožujka 2002. i rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave zadarske, broj: 511-18-01-1129/1-01 od 6. studenoga 2001.
NN 73/2006 • 1. Podnositelj je Ustavnom sudu Republike Hrvatske podnio ustavnu tužbu protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-10475/2001-12 od 4. rujna 2002. godine, kojom je odbijena njegova tužba protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: MUP), broj: 511-01-53-65388/1-01 od 18. ožujka 2002. godine. Osporenim rješenjem odbijen je prigovor podnositelja izjavljen protiv rješenja MUP-a, broj: 511-01-53-58450/202-01 od 3. kolovoza 2001., kojim se podnositelj stavlja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske od 6. kolovoza 2001., s tim da mu državna služba prestaje s danom 7. studenoga 2001. godine. Navedena ustavna tužba podnositelja u Ustavnom sudu zaprimljena je pod oznakom U-III-3011/2002.
NN 73/2006 • Podnositelj je Ustavnom sudu podnio i ustavnu tužbu protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-580/2002-10 od 4. rujna 2002. godine, kojom je odbijena njegova tužba protiv rješenja MUP-a, broj: 511-01-53-91430/1-01 od 20. ožujka 2002. Osporenim rješenjem odbijen je prigovor podnositelja izjavljen protiv rješenja Policijske uprave zadarske, broj: 511-18-01-1129/1-01 od 6. studenoga 2001., kojim je utvrđeno da je podnositelju, djelatniku MUP-a, PU zadarska, na raspolaganju Vladi Republike Hrvatske, prestala državna služba po sili zakona s danom 7. studenoga 2001. godine. Navedena ustavna tužba podnositelja u Ustavnom sudu zaprimljena je pod oznakom U-III-456/2003.
NN 73/2006 • 2. U ustavnoj tužbi, broj: U-III-3011/2002, podnositelj navodi da osporena presuda Upravnog suda broj: Us-10475/2001-12 od 4. rujna 2002. i rješenja MUP-a o stavljanju podnositelja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske »nisu utemeljena na zakonu zbog bitne povrede pravila postupka, pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava«, te je njihovim podnošenjem povrijeđeno podnositeljevo ustavno pravo na jednakost pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava, ustavno pravo na žalbu, odnosno na učinkovit pravni lijek, zajamčeno člankom 18. stavkom 1. Ustava, te ustavno pravo na rad i slobodu rada, zajamčeno člankom 54. Ustava.
NN 73/2006 • U ustavnoj tužbi, broj: U-III-456/2003, podnositelj navodi da se Upravni sud Republike Hrvatske, odbijajući njegovu tužbu u predmetu prestanka državne službe broj: Us-580/2002-10 od 4. rujna 2002. godine poziva na svoju presudu u predmetu Us-10475/2001-12 od 4. rujna 2002. i rješenja MUP-a o stavljanju podnositelja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, te ističe da »upravo formalna i materijalna nezakonitost navedenih odluka (...) izravno utječe i na formalnu i materijalnu zakonitost odluka koje se pobijaju ovom ustavnom tužbom, odnosno čini ih formalno i materijalno nezakonitim«.
NN 73/2006 • Podnositelj u obje ustavne tužbe predlaže da Ustavni sud ukine osporene presude Upravnog suda i osporena rješenja MUP-a i predmet vrati na ponovni postupak.
NN 73/2006 • 3. Zbog povezanosti dvaju predmeta, Ustavni sud ispitao je povrede ustavnih prava, koje podnositelj ističe u ustavnim tužbama, u jednom ustavnosudskom postupku, te o obje ustavne tužbe odlučio jednom odlukom.
NN 73/2006 • Za potrebe ustavnosudskog postupka zatraženi su na uvid mjerodavni spisi MUP-a.
NN 73/2006 • 4. Članak 62. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) propisuje:
NN 73/2006 • U postupku pokrenutom ustavnom tužbom Ustavni sud ispituje eventualne povrede samo onih ustavnih prava koja podnositelj navede u ustavnoj tužbi, istodobno označujući mjerodavne odredbe Ustava u kojima su ta prava zajamčena.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 73/2006 • Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja pred nadležnim tijelima povrijeđeno njegovo ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom (ustavno pravo). Ustavni sud ne ispituje povrede zakona, nego povrede ustavnih prava. Budući da sudsku kontrolu zakonitosti upravnih akata provodi Upravni sud Republike Hrvatske, Ustavni sud je nadležan u prvom redu ispitati je li ta kontrola provedena u postupku propisanim zakonom i u skladu s Ustavom zajamčenim jamstvima sudske kontrole, što obuhvaća i ispitivanje slučajeva nezakonitosti upravnog akta (u prvom redu, nenadležnosti, pogrešne primjene materijalnog prava i/ili bitne povrede pravila upravnog postupka), ali samo ako se oni pojave kao odrednice sadržaja povrijeđenog ustavnog prava ili kao neki oblik njegove povrede.
NN 73/2006 • Konačno, Ustavni sud se u postupku pokrenutom ustavnom tužbom u pravilu ne upušta u ispitivanje pravilnosti utvrđenog činjeničnog stanja. Polazeći od činjenica utvrđenih u postupcima pred nadležnim tijelima, Ustavni sud razmatra samo one činjenice od kojih ovisi njegova ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 73/2006 • 5. U ovom ustavnosudskom postupku Ustavni sud polazi od sljedećih odredaba Zakona o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 27/01.):
NN 73/2006 • (4) U slučaju ukidanja pojedinih radnih mjesta u državnom tijelu, službenici će se rasporediti na druga radna mjesta u okviru svoje stručne spreme, u tom ili drugom državnom tijelu najkasnije u roku tri mjeseca od dana ukidanja radnih mjesta, a do rasporeda na novo radno mjesto ostvaruju pravo na plaću i ostala prava iz službe prema rješenjima koja su imali prije ukidanja radnih mjesta.
NN 73/2006 • (5) Službenici koji ne budu raspoređeni u roku iz stavka 4. ovoga članka iz razloga što nema slobodnih radnih mjesta, stavljaju se na raspolaganje Vladi rješenjem čelnika tijela.
NN 73/2006 • (1) Za vrijeme trajanja raspolaganja, službenika se može privremeno ili trajno premjestiti i rasporediti na radno mjesto njegove vrste i struke u bilo koje državno tijelo, koje nije udaljeno više od 100 kilometara od mjesta njegova stanovanja.
NN 73/2006 • Ustavni sud ocjenjuje da navedene zakonske odredbe ne daju osnove za različito tumačenje instituta stavljanja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, odnosno da u dostatnoj mjeri osiguravaju njegovu jedinstvenu primjenu u praksi.
NN 73/2006 • Institut stavljanja na raspolaganje iz članka 103. stavka 4. Zakona o državnim službenicima i namještenicima vezan je uz činjenicu ukidanja pojedinih radnih mjesta u državnom tijelu (je li u pojedinom slučaju doista došlo do ukidanja radnog mjesta jest pitanje činjenične naravi. Utvrđivanje te činjenice u nadležnosti je upravnih tijela, pa i Upravnog suda u skladu s člankom 39. stavcima 3. i 4. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91., 9/92. i 77/92./, a ne Ustavnog suda). Njegova je legalna svrha da se državni službenici, koji su nakon ukidanja radnog mjesta u državnom tijelu u kojem su primljeni u državnu službu ostali neraspoređeni, stave na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske kako bi se u razdoblju u kojem su na raspolaganju pokušali privremeno ili trajno premjestiti i rasporediti na radno mjesto odgovarajuće vrste i struke u bilo koje državno tijelo.
NN 73/2006 • Ustavni sud u ovom ustavnosudskom postupku polazi od prethodno navedene legalne svrhe instituta stavljanja na raspolaganje, prema kojoj prestanak državne službe nastupa po sili zakona prvi idući dan nakon isteka roka raspolaganja, ali samo pod uvjetom da do isteka tog roka nadležne državne službe nisu uspjele službenika premjestiti u drugo državno tijelo i rasporediti na odgovarajuće radno mjesto.
NN 73/2006 • 6. Suprotno legalnoj svrsi instituta stavljanja na raspolaganje, nadležno tijelo je u konkretnom slučaju donijelo rješenje, broj: 511-01-53-58450/202-01 od 3. kolovoza 2001., čije prve dvije točke izreke glase:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 93/06, Broj 137/08,
Broj 59/96, Broj 6/07,
Broj 12/06, Broj 22/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE