PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • U cilju unapređenja sustava integrirane i učinkovite kemijske sigurnosti, potrebno je utvrditi potrebne, odnosno nedostatne profesionalne profile (stručnjaka kao pojedinaca i pravnih i fizičkih osoba – ovlaštenika), te donijeti odgovarajuće programe za obučavanje, ovlašćivanje i akreditaciju, kojima će se svi sudionici u sustavu osposobiti za nove zahtjevne zadatke, te se predlažu sljedeće mjere:
NN 143/2008 • Potrebno je ojačati administrativne sposobnosti u državnoj upravi za vođenju poslova predviđenih prijenosom direktiva i uredbi Europske unije, a posebice u nadležnim tijelima koja će kao stručni predstavnici sudjelovati u radu stručnih tijela Europske unije u donošenju zajedničkih odluka, kao na primjer Europske agencije za kemikalije, Europske agencije za hranu i Europske agencije za okoliš.
NN 143/2008 • Potrebno je na temelju odredbi Uredbi Europske unije hitno uspostaviti sustav izobrazbe provoditelja službene kontrole, s posebnim naglaskom na organizaciji i planiranju trajnog obrazovanja i stručnog usavršavanja zaposlenika, pri čemu je potrebno voditi računa o relevantnim aspektima kemijske sigurnosti i općim standardima.
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti u okviru nadležnog tijela program za izobrazbu nadležnih tijela, službi i laboratorijskog osoblja, izrađivati nastavne planove i programe izobrazbe inspektora, izrađivati nacionalne smjernice za izobrazbu, pripremati godišnje ili višegodišnje programe izobrazbe nadležnih tijela, voditi zapise o aktivnostima izobrazbe.
NN 143/2008 • Potrebno je izvršiti edukaciju stručnjaka koji će u ime nadležnoga tijela obavljati procjenu opasnosti i evaluacije kemikalija/tvari i donositi odluke u vezi s tim tvarima u skladu s uredbama.
NN 143/2008 • U pripremi novih propisa treba posebno obratiti pažnju profesionalnim profilima, sustavu ovlašćivanja i obrazovanja odgovornih osoba, od državne uprave (centralne i lokalne) uključene u upravne postupke, preko različitih inspekcija do odgovornih osoba u privredi. U tom smislu je potrebno uspostaviti, u uskoj međuresorskoj suradnji, sustav akreditacije i ovlaštenja ispitnih laboratorija analize kemikalija u različitim medijima.
NN 143/2008 • Kako zaštita radnika od rizika izlaganja kemijskim tvarima pri radu predstavlja vrlo važnu komponentu kemijske sigurnosti, potrebno je tom segmentu preventive, praćenja i zdravstvene skrbi posvetiti posebnu pažnju u razvitku integriranog sustava kemijske sigurnosti.
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti bolju međuresorsku koordinaciju i suradnju u pripremi i provedbi projekata pretpristupne pomoći, koji su usmjereni na jačanje provedbenih kapaciteta, posebice u području obrazovanja, ovlašćivanja i akreditacije prema europskim standardima.
NN 143/2008 • U izgradnji integriranog sustava kemijske sigurnosti razvitak informacijskog sustava je ključni instrument u ostvarenju tog cilja. Uspostava budućeg integriranog informacijskog sustava kemijske sigurnosti je ne samo utvrđena kao obveza za provedbu direktiva i uredbi, nego i temelj za učinkovitu zaštitu od štetnih učinaka kemikalija. Međutim, kako te obveze nisu još uređene zakonom, a za takvu djelatnost ne postoje odgovarajuća sredstva u proračunu, te nije izgrađen sustav sistematskog prikupljanja, obrade podataka i izvještavanja.
NN 143/2008 • U cilju ostvarenja jedinstvenog tržišta temeljenog na sustavu visoke zaštite okoliša i ljudskog zdravlja, Europska komisija stavlja posebno težište na izgradnju i provedbu jedinstvenog informacijskog sustava u svim područjima. Za tu svrhu se osnivaju razne agencije Europske unije, pri čemu informacijski sustav predstavlja temelj za upravljanje i kontrolu. Najbolji je primjer razvitak kemijske sigurnosti pod novim sustavom REACH-a i uspostave Europske agencije za kemikalije. Zbog toga se pravnom stečevinom ustanovljava razvitak informacijskog sustava prema utvrđenim standardima, i to u (1) dnevnoj operativnoj funkciji sigurnog upravljanja kemikalijama, (2) sustavnom praćenju i izvještavanju, te (3) informiranju javnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • U različitim resorima i institucijama postoje različiti informacijski sustavi od važnosti za sigurno gospodarenje kemikalijama, no do sada nije uspostavljena odgovarajuća suradnja među tim sustavima i institucijama. Uz to, podatci koji se prikupljaju u navedenim institucijama, te njihove baze podataka i izvještaji nalaze na različitim stupnjevima razvitka po pitanju kvalitete, metodologije i stupnja informatizacije. Također, različite su i informatičke tehnologije koje se koriste, što dovodi do upitnost njihove kompatibilnosti s drugim nacionalnim sustavima, odnosno s informacijskim sustavima Europske unije i njezinih agencija.
NN 143/2008 • Uspostavom Agencije za zaštitu okoliša (AZO), kao krovne institucije za razvitak Informacijskog sustava zaštite okoliša (ISZO) na temelju Zakona o zaštiti okoliša, stvoreni su i preduvjeti za sustavni razvitak informacijskog sustava kemijske sigurnosti u okviru zdravstvene ekologije. Krovna institucija za razvitak informacijskog sustava u zdravstvu je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), a funkcije i nadležnosti su utvrđene Zakonom o zdravstvenoj zaštiti. Jednako tako i u drugim resornim zakonima i podzakonskim aktima se određuje obveza o prikupljanju podataka i praćenja. U okviru Hrvatskog zavoda za toksikologiju uspostavljeni su, na temelju nadležnosti koje proizlaze iz zakona, različiti registri i baze podataka kompatibilne s onima uspostavljenim u programima Europske unije.
NN 143/2008 • U cilju uspostave informacijskog sustava kemijske sigurnosti na temelju ranije spomenutih kriterija i principa, predlažu se sljedeće mjere:
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti informacijski sustav kemijske sigurnosti koji će se s jedne strane temeljiti na obvezama koje proizlaze iz propisa i pratećih programa Europske unije, a s druge na zakonom utvrđenim principima i standardima za nacionalne informacijske sustave.
NN 143/2008 • Potrebno je za tu svrhu oformiti radnu grupu za razvitak informacijskog sustava kemijske sigurnosti s ciljem da se kroz usku međuresorsku suradnju uspostavi odgovarajući sustav i osigura suradnja relevantnih sustava, institucija i stručnjaka.
NN 143/2008 • Potrebno je osigurati odgovarajuća sredstva za ustroj informacijskog sustava kemijske sigurnosti, kako iz pretpristupnih fondova, tako i iz proračuna, kao preduvjet za brzo i učinkovito usklađivanje sa sustavima Europske unije, instrumenta za učinkovitu horizontalnu i vertikalnu koordinaciju i suradnju.
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti integrirani sustav upravljanja podacima u svrhu vođenja evidencija, prikupljanja, čuvanja, analize i distribucije podataka vezanih uz službene kontrole kako bi se planovi kontrola mogli sastavljati na temelju pouzdanih informacija; taj sustav treba biti integriran u sustav nadzora, kako bi ga mogli koristiti sva službena tijela koja se bave pitanjima zaštite od štetnih učinaka kemikalija, čime bi se osigurala brza razmjena informacija o svim vidovima stanja na tržištu u Hrvatskoj, te usklađivanje sa zahtjevima EU.
NN 143/2008 • Potrebno je u sklopu nadležnog tijela za kemijsku sigurnost uspostaviti informacijski centar kojem će biti glavna zadaća pružanje znanstveno provjerenih, točnih i pouzdanih informacija o kemijskoj sigurnosti kako nadležnim tijelima, stručnjacima, gospodarskim subjektima, tako i javnosti.
NN 143/2008 • U cilju odgovarajućeg praćenja stanja i brze razmjene informacija o svim aspektima kontaminacije vode za piće ili hrane u Hrvatskoj, treba uvesti jedinstveni računalni program u sve zavode za javno zdravstvo, koji će omogućiti automatsko elektroničko izvješćivanje, razmjenu podataka i iscrpniji uvid u obavljene analize (rezultate, kvantitativne analize, analize kontaminanata i aditiva itd).
NN 143/2008 • Hrvatska kao potpisnica Aarhuške konvencije je Zakonom o zaštiti okoliša u potpunosti prenijela Direktivu 2003/4/EZ o pristupu javnosti informacijama o okolišu. Opasnost od mogućih štetnih učinaka po zdravlje stanovništva je vrlo često u središtu pažnje javnosti, neovisno da li se radi o onečišćenju zraka, hrane, vode za piće ili predmeta opće uporabe. Zbog toga je pravodobno, stručno i točno informiranje javnosti izuzetno važno u postizanju povjerenja između odgovornih službi i stanovništva, no jednako tako i u suradnji stanovništva u kriznim situacijama.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 80/04, Broj 52/07,
Broj 184/03, Broj 72/05,
Broj 34/95, Broj 17/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE