PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Međutim, da bi državna uprava, odnosno odgovarajuće službe bile u situaciji da informiraju javnost pravodobno i stručno, potrebno je izgrađivati takav informacijski sustav koji će posjedovati odgovarajuće podatke, ali obrazovati stručnjake za komunikaciju s javnošću, posebice za slučajeve kriznih situacija, kao na primjer kod nesreća.
NN 143/2008 • Pritom je potrebno imati u vidu da je javnost svakim danom sve obrazovanija o mogućim štetnim učincima kemikalija na zdravlje uslijed velike izloženosti različitim informacijama, pa tako i traži sve kvalitetniju informaciju.
NN 143/2008 • Zbog toga je integrirani sustav kemijske sigurnosti vrlo važan za pravodobno, stručno i jasno informiranje javnosti, pri čemu se predlažu sljedeće mjere:
NN 143/2008 • Potrebno je u sklopu nadležnog tijela za kemijsku sigurnost uspostaviti informacijski centar kojem će biti glavna zadaća pružanje znanstveno provjerenih, točnih i pouzdanih informacija javnosti.
NN 143/2008 • Potrebno je pripremiti komunikacijsku strategiju za informiranje javnosti uključujući i gospodarske subjekte o pitanjima vezanim uz opasnost od štetnih učinaka kemikalija, te uspostaviti sustav obavješćivanja javnosti o opasnostima (risk communication) koji proizlaze iz izloženosti kemikalijama od važnosti za zaštitu zdravlja ljudi ili okoliša, a sukladno smjernicama koje izrađuje Europska agencija za kemikalije i u cilju koordinacije odgovarajućih aktivnosti država članica.
NN 143/2008 • Potrebno je razviti učinkoviti sustav obavještavanja javnosti u kriznim situacijama i incidentima s kemikalijama, i to uz usku suradnju s odgovarajućim institucijama i stručnjacima prema verificiranoj referentnoj listi.
NN 143/2008 • Potrebno je organizirati dodatno obrazovanje u komunikaciji s javnošću u tom području za sve odgovorne osobe koje imaju takve nadležnosti na državnom i lokalnom nivou.
NN 143/2008 • Internet je postao danas vrlo važan sustav komunikacije, tako da je potrebno razviti posebne verificirane portale za informiranje javnosti o specifičnim pitanjima iz kemijske sigurnosti.
NN 143/2008 • Istraživanje i razvoj, posebice u području kemijske sigurnosti je od izuzetne važnosti. Novi pravni okvir za sigurnost kemikalija utvrđen u REACH Uredbi se upravo temelji na mobilizaciji svih nacionalnih kapaciteta u istraživanjima vezanim uz utvrđivanje toksičnosti kemikalija, tvari, pripravaka i proizvoda, odnosno drugih bitnih svojstava za sigurno upravljanjem rizikom (risk management). S druge pak strane, ta su istraživanja striktno kontrolirana u cilju izbjegavanja nepotrebnih pokusa na kralježnjacima, kroz međusobnu suradnju nositelja odobrenja i kasnijih zahtjeva za registriranu tvar ili pripravak. Uz to, ovlašćivanje laboratorija za takva istraživanja traži poseban sustav akreditacije koja se temelji na poštivanju striktnih GLP standarda.
NN 143/2008 • Uz opisana fundamentalna istraživanja, REACH uredba potiče razvitak istraživanja izloženosti kemikalijama, prvenstveno u cilju praćenja i ocjene sudbine opasnih kemikalija. Ta su istraživanja još u razvitku, no vrlo su bitna za uspostavu sustava kemijske sigurnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Razna epidemiološka istraživanja u pogledu štetnih učinaka kemikalija iz sastavnica okoliša na ljudsko zdravlje predstavljaju temelj za bitne odluke u razvitku pojedinih lokalnih ili regionalnih sustava, kako za lokalne procjene, tako i za strateške procjene utjecaja zahvata na okoliš. Takve objektivne znanstvene studije imaju poseban značaj na percepciju javnosti i stvarnom utvrđivanju prioriteta.
NN 143/2008 • Uspostavom integriranog sustava kemijske sigurnosti, taj sustav predstavlja ujedno i mehanizam za razvitak istraživanja u području zaštite od štetnih učinaka kemikalija i u ostvarivanju tog cilja predlažu se sljedeće mjere:
NN 143/2008 • Potrebno je na temelju utvrđenih prioriteta koji proizlaze iz pristupa Hrvatske Europskoj uniji osmisliti dugoročnu viziju razvitka znanstvenih i razvojnih istraživanja u području kemijske sigurnosti; to se posebice odnosi na uvjete koji proizlaze iz REACH Uredbe.
NN 143/2008 • Potrebno je da utvrđeni prioriteti za istraživanja u području kemijske sigurnosti budu temelj za usku suradnju sa znanstvenim sektorom, kao i suradnju s gospodarskim subjektima kao ključnim korisnikom spomenutih istraživanja.
NN 143/2008 • Potrebno je usporedno s razvitkom pojedinih istraživanja razvijati i laboratorijske kapacitete i prateće akreditacije, kao preduvjet za što brže usklađivanje sa standardima Europske unije.
NN 143/2008 • Potrebno je posebnu pažnju posvetiti otvorenim mogućnostima za sudjelovanjem u europskim istraživačkim projektima kroz suradnju na području kemijske sigurnosti sa Zajedničkim istraživačkim centrom u Ispri (Joint Research Centre); za to je potrebno predvidjeti odgovarajuća sredstva iz proračuna, ali i drugih izvora (industrija).
NN 143/2008 • Na kraju procesa izrade Nacionalne strategije kemijske sigurnosti može se zaključiti da su zadovoljeni svi bitni preduvjeti za uspješnu provedbu Strategije. Međutim, da bi se Strategija mogla provesti bitno je da bude usvojena od nadležnih državnih tijela kao bitan programski dokument Nacionalnog programa za pristupanje Europskoj uniji (NPPEU), te kao takav dobije i odgovarajuću političku potporu.
NN 143/2008 • Zaštita ljudskog zdravlja i okoliša od štetnih učinaka kemikalija predstavlja značajan dio pravne stečevine Europske unije, koju Hrvatska mora ne samo prenijeti u svoje zakonodavstvo, nego i stvoriti uvjete za njihovu provedbu. Zaštita od mogućih štetnih učinaka po zdravlje ljudi je utvrđena u nekoliko poglavlja pravne stečevine, i to: Slobodan protok roba (poglavlje 1), Sigurnost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika (poglavlje 12), Prometna politika (poglavlje 14), Okoliš (poglavlje 27), te Sigurnost potrošača i zdravlja (poglavlje 28). Stoga je jasno da Nacionalna strategija kemijske sigurnosti predstavlja važan instrument za horizontalno povezivanje različitih zakonskih propisa i učinkovito povezivanje provedbenih nadležnosti.
NN 143/2008 • Kako se kemikalije nalaze svugdje, neovisno da li su biološki esencijalne, neutralne, ili štetne po zdravlje, zaključeno je da se odgovornost za različite aspekte zaštite ljudskog zdravlja od mogućih štetnih učinaka kemikalija nalazi u nadležnosti različitih resora. Takva situacija je u svim državama članicama Europske unije, što odražava i pojavnost zakonske zaštite od štetnih učinaka kemikalija u različitim direktivama i uredbama i različitim poglavljima pravne stečevine Europske unije. Zbog toga je zaključeno da nije moguće provoditi učinkovitu, racionalnu i dinamičnu zaštitu od mogućih štetnih učinaka kemikalija samo kroz vertikalnu provedbu zakona u nadležnosti jednog resora državne uprave, nego to zahtijeva uspostavu integriranog sustava kemijske sigurnosti temeljenog na međuresorskoj koordinaciji i suradnji svih sudionika u ostvarenju tog cilja.
NN 143/2008 • Uočivši probleme koji proizlaze iz kompleksnosti sigurnog gospodarenja kemikalijama, te posljedičnim zakonskim nedorečenostima, nejasno utvrđenim nadležnostima i njihovom preklapanju, a posebice nedostataka u odgovarajućoj međuresorskoj koordinaciji, Europska komisija je preporučila Hrvatskoj izradu Nacionalne strategije kemijske sigurnosti kao preduvjet za uspostavu integriranog, učinkovitog i prije svega racionalnog sustava. Kako su za prijenos u zakonodavstvo Republike Hrvatske za svako od poglavlja pravne stečevine utvrđene resorske nadležnosti, zaključeno je da izrada Nacionalne strategije zahtijeva aktivno uključivanje svih relevantnih resora i stručnjaka iz područja kemijske sigurnosti. Zahvaljujući vrlo aktivnom učešću predstavnika pojedinih resora i institucija, bilo je moguće u relativno kratkom roku utvrditi Nacionalnu strategiju kemijske sigurnosti. Važan doprinos su dale otvorene rasprave na organiziranim miniradionicama za pojedina teška tematska područja, gdje su razjašnjena otvorena pitanja, i pronađena najbolja rješenja za utvrđene probleme, te određeni dugoročni pravci strateškog razvitka kemijske sigurnosti na principu međuresorske koordinacije i suradnje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 76/99, Broj 71/91,
Broj 112/04, Broj 88/02,
Broj 128/05, Broj 131/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE