PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-10-129-3178 NN 129/2009

• Važno je da dijete, posebno u mlađoj školskoj dobi, najprije nauči govorni jezik, da nauči slušno razumjeti hrvatski, kako bi moglo pratiti nastavu koja se glavninom temelji na govornome jeziku. Ako bi istovremeno od početka bilo poučavano i pisanome jeziku, moglo bi doći do prevelikoga miješanja kodova jer su pisani i govorni jezik u nekome smislu bitno različiti. Kod profesorima nepoznatih jezika ne će uvijek biti jasno je li riječ o fonološkome ili pravopisnome, odnosno slovopisnome prijenosu (kao što se događa na primjer s njemačkim slovom s za hrvatski glas z ili engleskim slovima a e i kojima govornici engleskoga zapisuju hrvatske glasove e i a s kojima u govoru, dakle fonološki, nemaju poteškoća).


Stranica 2009-10-129-3178 NN 129/2009

• U programu su navedene teme, glavna postignuća, primjeri riječi i rečenica te jezične djelatnosti. Redoslijed tema nužno ne određuje redoslijed rada s učenicima. Njih je potrebno uskladiti s potrebama djece i okolnostima u kojima se poučava. Teme je moguće obraditi odjednom ili ih razdvojiti u nekoliko manjih dijelova, ponavljati ih, već prema okolnostima. O tome odlučuju sami učitelji na temelju procjene učenikovih potreba i sposobnosti, posebno ovladanosti hrvatskim, okolnosti njegova života i učenja, skupine u kojoj se poučava, izvorima za učenje hrvatskoga itd.


Stranica 2009-10-129-3178 NN 129/2009

• Gramatičke jedinice nisu posebno navedene jer se teži njihovu usvajanju prirodnim inojezičnim razvojem. Naime, u nastavi treba primijeniti komunikacijski pristup.


Stranica 2009-10-129-3178 NN 129/2009

• Neke su teme prisutne na svim razinama zbog svoje važnosti. U programu je označeno znakom x da će se tema proširivati na višoj razini, a znakom xx da je tema već obrađivanja na nižoj. Na nižoj se razini teme obrađuju s najosnovnijim rječnikom dok se rečenične strukture uče neraščlanjeno, npr. »Drago mi je« uče kao neraščlanjen izraz dragomije (Jelaska, 2005). Na višoj se razini proširuju, uključuju širi rječnik i složenije strukture koje se raščlanjuju na pojedine jedinice. To se odnosi i na starije učenike. Naime, pretpostavlja se da će u većini slučajeva stariji učenici brže ovladavati istom razinom, tj. brže se služiti složenijim strukturama i rječnikom odraslih.


Internet NN 129/2009
• Rječnik se usvaja prema čestoći i korisnosti. To znači da učenici na razini A 1 trebaju usvojiti otprilike 700 najčešćih riječi. Učenici na razini A 2 trebaju usvojiti otprilike 1500 najčešćih riječi. Vjerojatno ne će ovladati cjelokupnim znanjem svake riječi, što znači svim njezinim oblicima i značenjima, nego će se njome moći uspješno služiti.

Internet stranice NN 129/2009
• Gramatika se ne poučava izravno, nego neizravno. Učitelji slijede uobičajeni razvoj u ovladavanju inojezičnim hrvatskim. Kada procijene da je nužno da učenici osvijeste neku gramatičku jedinicu, usredotočit će se na nju pomoću različitih zadataka i vježba. Od učenika se ne će tražiti da ovladavaju jezikoslovnim pojedinostima, nego da se prikladno služe pojedinim gramatičkim jedinicama (Jelaska, 2007).

Internet stranice NN 129/2009 • SLUŠANJE• razumjeti kratka pitanja kad se govore polako i razgovijetno
Internet stranice NN 129/2009 • razumjeti kad se netko predstavi, kaže koliko ima godina te što voli, a što ne voli jesti i nositi od odjeće
Internet stranice NN 129/2009 • razumjeti kad ga netko pita kako se zove, koliko ima godina i gdje živi
Internet stranice NN 129/2009 • prepoznati predmete i životinje koje netko nabraja i opisuje (kakve su boje, oblika, veličine)
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 129/2009 • razumjeti neke riječi i izraze koje čuje u brojalici, pjesmi, na radiju ili televiziji
Informacije NN 129/2009 • kratko odgovoriti na jednostavno pitanje kako se zove, koliko ima godina, gdje živi i kako je (npr. Feysal, devet, na Jarunu, dobro)
Poslovne stranice NN 129/2009 • izraziti što voli ili ne voli (raditi, jesti, nositi od odjeće) i pitati drugoga o tome
Pregledi NN 129/2009 • reći kako se zove, koliko ima godina i gdje živi (npr. Ja se zovem Feysal. Imam devet godina. Živim na Jarunu.)
Besplatno NN 129/2009 • zahvaliti, ispričati se, zamoliti za pomoć, nešto ponuditi, zatražiti ili odbiti
Glasnik NN 129/2009 • izgovoriti nekoliko kratkih rečenica o sebi, svojoj obitelji, domu i školi
Propis NN 129/2009 • napisati nekoliko izraza ili kratkih rečenica o sebi, svojoj obitelji, domu i školi
Propis NN 129/2009 • pročitati i razumjeti glavninu kratkih i jednostavnih ilustriranih tekstova
Propis NN 129/2009 • Pozdravi i upoznavanje• čuti i pravilno izgovarati riječi i neraščlanjene rečenice prema uzorku
Propis NN 129/2009 • usvojiti i rabiti jednostavnije svakodnevne pozdrave i izraze pri upoznavanjuDobar dan.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 3/08, Broj 27/04, Broj 28/90, Broj 54/07, Broj 84/02, Broj 140/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled