PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-06-56-900 NN 56/2001

• 2. Dozvola se produljuje na rok od 1 (jedne) godine, do zaključno 7. lipnja 2002. godine.


Stranica NN 56/2001

• 3. Ovo rješenje upisuje se u Registar izdanih dozvola za obavljanje poslova ovlaštenog posrednika pri trgovini vrijednosnim papirima s danom upisa 7. lipnja 2001. godine pod rednim brojem 8 (osam).


Stranica NN 56/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 6. lipnja 2001. godine, donio je sljedeće


Stranica NN 56/2001

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 12. stavka 1. i članka 14. stavka 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01).


Internet NN 56/2001
• 1. Orjen Riđanović podnio je Ustavnom sudu prijedlog i dopunu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti odredbe članka 12. stavka 1. i članka 14. stavka 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, u daljnjem tekstu: Zakon) s Ustavom Republike Hrvatske.

Propis NN 56/2001
• »Kada birači kao ovlašteni predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu, za pravovaljanost kandidacijske liste dužni su prikupiti:

Propis NN 56/2001 • – 500 potpisa za županijsku listu, odnosno listu za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba.«
Propis NN 56/2001 • »Prijedlozi lista moraju biti dostavljeni nadležnom izbornom povjerenstvu jedinice za čije se predstavničko tijelo izbori provode, najkasnije u roku od 12 dana od dana raspisivanja izbora.«
Propis NN 56/2001 • 2. Predlagatelj smatra da »Zakonom nije predviđeno da svaki građanin ima pravo biti kandidiran za člana predstavničkog tijela, a ne da mora biti kandidiran kao grupa građana, kao što je predviđeno Zakonom«. Iznosi kako također nije predviđeno da potpisnik nezavisne kandidacijske liste može potpisivati samo jednu nezavisnu listu, što bi izbornom povjerenstvu moglo omogućiti arbitrarno odlučivanje pri ocjenjivanju pravovaljanosti predloženih lista.
Propis NN 56/2001 • Predlagatelj osporava i zakonom propisani rok od 12 dana, u kojem se treba prikupiti 500 potpisa, potrebnih za pravovaljanost nezavisne kandidacijske liste za izbor članova Gradske skupštine Grada Zagreba, smatrajući da je u roku od 12 dana nemoguće prikupiti traženi broj potpisa. Zbog toga je mišljenja da je pojedinac spriječen kandidirati se, odnosno da ne može biti biran, pa time niti izabran za člana tog predstavničkog tijela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 56/2001 • 3. Iz stručnog mišljenja Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave slijedi da se zakonodavac mogao prikloniti u potpunosti većinskom izbornom sustavu, mogao je uvesti mješoviti izborni sustav ili se pak mogao odlučiti u potpunosti za proporcionalni odnosno razmjerni izborni sustav, koji je konačno i prihvaćen usvajanjem novog izbornog zakona. Navedeno se odnosi i na zakonom propisanu obvezu prikupljanja određenog broja potpisa u roku od 12 dana.
Propis NN 56/2001 • 4. Iako predlagatelj nije izrijekom naveo niti jednu odredbu Ustava s kojom bi osporene odredbe Zakona, prema njegovom mišljenju, bile u nesuglasnosti. Ustavni sud je sadržaj prijedloga razmotrio sa stajališta članka 2. stavka 4. alineje 1., članka 45. stavka 1. i članka 132. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« – pročišćeni tekst, broj 41/01).
Propis NN 56/2001 • 5. Odredba članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava propisuje da Hrvatski sabor i narod neposredno, samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 56/2001 • Odredba članka 45. stavka 1. Ustava propisuje da hrvatski državljani imaju opće i jednako biračko pravo s navršenih 18 godina u skladu sa zakonom, a odredba stavka 2. istog članka propisuje da se biračko pravo ostvaruje na neposrednim izborima tajnim glasovanjem.
Propis NN 56/2001 • Odredba članka 132. stavka 2. Ustava propisuje da se pravo na samoupravu ostvaruje preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općeg biračkog prava.
Propis NN 56/2001 • 6. Sukladno navedenim odredbama Ustava, Hrvatski sabor donio je mjerodavni zakon, kojim je uredio izborni postupak te način ostvarivanja i zaštite jednakog i općeg biračkog prava hrvatskih državljana u neposrednim izborima za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Propis NN 56/2001 • U skladu s ovlaštenjem iz članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava, hrvatski zakonodavac je za neposredni izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samo-uprave odabrao razmjerni ili proporcionalni izborni sustav.
Propis NN 56/2001 • Razmjerni izborni sustav temelji se na listama kandidata koje predlažu zakonom ovlašteni predlagatelji. Prema važećem Zakonu, ovlašteni predlagatelji lista kandidata su političke stranke registrirane u Republici Hrvatskoj i hrvatski državljani s biračkim pravom (birači).
Propis NN 56/2001 • U razmjernom izbornom sustavu za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, prihvaćenom u Republici Hrvatskoj, birači s cijelog područja jedne jedinice (grada ili općine odnosno županije) glasuju za jednu od predloženih lista na kojima se nalazi onoliki broj kandidata koliko se ukupno bira članova predstavničkog tijela u toj jedinici. Nakon provedenog glasovanja i utvrđivanja broja važećih glasova koji je dobila svaka pojedina kandidacijska lista, broj mjesta u predstavničkom tijelu izračunava se za svaku listu (pod uvjetom da je dobila najmanje 5% važećih glasova birača) pomoću DžHondtove metode, tako da broj osvojenih mjesta u predstavničkom tijelu za svaku listu bude razmjeran broju važećih glasova koji je ta lista dobila na izborima.
Propis NN 56/2001 • Nakon utvrđivanja ukupnog broja mjesta koji je osvojila pojedina lista u predstavničkom tijelu, ta se mjesta popunjavaju onim nominalno određenim osobama koje su na listi bile navedene kao kandidati, počevši od prvog po redu (nositelja liste) do onog broja kandidata koliko je lista ukupno osvojila mjesta.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 139/09, Broj 125/97, Broj 3/07, Broj 151/04, Broj 97/08, Broj 138/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled