PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/1998 • 7. S obzirom na navode predlagatelja Željka Bručića valja reći da on nije jedini građanin Hrvatske koji nije mogao u postupku pretvorbe po pogodovnim uvjetima steći udjela (vlasništvo) nad poduzećem u kojem su bili zaposleni. Ti su građani, kao uostalom i svi punoljetni državljani Republike Hrvatske, to svoje pravo mogli ostvariti u bilo kojem drugom poduzeću, pod istim (pogodovnim) uvjetima (članak 5. stavak 1. točke 1., 2. i 2a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća). Pogrešan je stoga i dio obrazloženja kojim se odgovara na navode ovog predlagatelja.
NN 27/1998 • 8. Čitavo je obrazloženje zapravo pogrešno jer je građeno na krivim premisama: da osporavani zakon nije zakon o pretvorbi i da se ništavnom "pretvorbom", koju je neovlašteno proveo Grad Zagreb, moglo i trebalo osporavati u postupku registracije pred Trgovačkim sudom kao da je Republika Hrvatska u ovoj stvari bila neki subjekt (trgovačkog prava) čija su prava povrijeđena. Država (Hrvatski državni sabor) je bila dužna propisati pretvorbu Zagrebačkog velesajma ili odrediti njegovu pretvorbu temeljem Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća sve do istjeka roka za uskladbu propisa s Ustavom. Postupajući na izloženi način Hrvatski državni sabor nije donio neustavan zakon.
NN 27/1998 • Valjalo je stoga prijedloge za ocjenu ustavnosti Zakona o pretvorbi Zagrebačkog velesajma odbiti kao neosnovane.
NN 27/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući povodom prijedloga ocjene ustavnosti zakona, na sjednici održanoj dana 25. veljače 1998. godine, donio je sljedeće
NN 27/1998 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 3. i 5. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA ("Narodne novine", broj 96/93).
NN 27/1998 • Nikola Truhli iz Pule, Krunoslav Leontić iz Splita, Hrvatski ratni veterani iz Zagreba, Savez ratnih vojnih invalida Hrvatske iz Zagreba, Vukoman Bujan iz Pule, Pavle Predovan iz Zadra, prof. Aleksandar Kraljek iz Zagreba, Drago Perak iz Osijeka, prof. dr. Zlatko Bienenfeld iz Zagreba i dr. osporili su ustavnost odredaba zakona navedenih u izreci.
NN 27/1998 • Odredbama članka 1. Zakona naznačenog u izreci propisano je da se zakonom uređuju načini i uvjeti preuzimanja ostvarenih prava na mirovinu, doplatak za pomoć i njegu i novčanu naknadu za tjelesno oštećenje pripadnika bivše JNA, ostvarenih prije 8. listopada 1991. godine te način i uvjeti ostvarivanja ovih prava osoba kojima je na teritoriju Republike Hrvatske prestalo svojstvo aktivne vojne osobe u bivšoj JNA do 31. prosinca 1991. godine.
NN 27/1998 • Člankom 2. osporenog zakona propisani su uvjeti koje korisnik mora ispuniti da bi imao pravo na mirovinu utvrđenu temeljem osporenih zakonskih odredaba.
NN 27/1998 • Osporena zakonska odredba članka 3. Zakona propisuje da se mirovina korisnicima iz članka 2. Zakona (koju su ostvarili u zajednici socijalnog osiguranja vojnih umirovljenika prije 8. listopada 1991. godine) određuje u visini 63,22% od pripadajuće mirovine u mjesecu prosincu 1991. godine i da ta mirovina ne može biti manja od granične svote najnižeg mirovinskog primanja radi određivanja zaštitnog dodatka, niti može iznositi više od svote najviše starosne mirovine određene prema Zakonu o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91 i 26/93) i općem aktu Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske.
NN 27/1998 • Osporena odredba članka 5. Zakona propisuje da se osobi kojoj je, pod uvjetima iz članka 4. Zakona priznato pravo na mirovinu, ista određuje u visini 63,22% od iznosa mirovine koja bi pripadala umirovljeniku za mjesec prosinac 1991. godine. Odredbom stavka 1. članka 6. Zakona propisano je da mirovina određena člankom 5. Zakona ne može biti veća niti manja kako je to propisano odredbom članka 3. Zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/1998 • Podnositelji prijedloga smatraju da odredbe članka 3. i 5. kojima je određena njihova mirovina u iznosu od 63,22% nisu u skladu s odredbama Ustava Republike Hrvatske i to:
NN 27/1998 • - članka 3. o slobodi jednakosti te vladavini prava, kao najvišim vrednotama ustavnog poretka Republike Hrvatske,
NN 27/1998 • - članka 17. stavaka 1. i 2. o ograničenju i opsegu ograničenja Ustavom zajamčenih prava,
NN 27/1998 • Predlagatelji posebice ističu da su osporene zakonske odredbe dovele umirovljene pripadnike bivše JNA do diskriminacije, kako u odnosu na umirovljene pripadnike hrvatske vojske tako i u odnosu na umirovljene radnike.
NN 27/1998 • Podnositelji prijedloga smatraju da su osporene zakonske odredbe povrijedile temeljna ljudska prava iz članka 7. Opće deklaracije o pravima čovjeka OUN i temeljna načela Povelje Organizacije ujedinjenih naroda. Osporene zakonske odredbe, tvrde predlagatelji, nisu u skladu ni s Međunarodnim paktom o građanskim i političkim pravima, Međunarodnim paktom o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima kao ni s Pariškom poveljom za novu Europu i drugim međunarodnim konvencijama i deklaracijama te Bečkom konvencijom o sukcesiji država.
NN 27/1998 • Prijedloge podjednakih sadržaja za ocjenu ustavnosti osporenih zakonskih odredaba podnijelo je još nekoliko stotina podnositelja.
NN 27/1998 • U povodu prijedloga Ustavni sud Republike Hrvatske održao je savjetodavnu raspravu ocijenivši potrebitim raspraviti o navodima kojima se osporava ustavnost navedenih zakonskih odredaba, a prije odlučivanja o biti stvari. Sud je pribavio i druge potrebite dokaze i utvrdio činjenice odlučne za donošenje odluke o osnovanosti prijedloga.
NN 27/1998 • Prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporenih odredaba zakona su osnovani.
NN 27/1998 • Ocjena Suda o osnovanosti prijedloga temelji se na osnovanoj sumnji da osporene zakonske odredbe nisu u skladu s odredbama Ustava Republike Hrvatske. U pokrenutom postupku trebat će razriješiti sumnje o neustavnosti osporenih zakonskih odredaba, a posebice u odnosu na sljedeće:
NN 27/1998 • Postavlja se pitanje mogu li se mirovine pripadnicima bivše JNA rješavati na način da se te mirovine izjednačavaju s radničkim mirovinama. Ovo tim više što su te mirovine kao i mirovine pripadnika Hrvatske vojske ostvarene po istom propisu tj. preuzetom zakonu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 38/04, Broj 12/06,
Broj 48/03, Broj 54/05,
Broj 133/05, Broj 87/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE