PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-05-46-1069 NN 46/2000

• Pri ocjeni koncentracije osobito je uzeto u obzir nekoliko činjenica.


Propis NN 46/2000

• Prije svega, radi se o vrlo koncentriranom tržištu na kojem su ranije djelovala samo tri proizvođača cigareta: TV Rovinj, TD Zagreb i TD Zadar. Koncentriranost je karakteristika svih tržišta proizvodnje i prodaje cigareta, kako nacionalnih, tako regionalnih, panregionalnih i svjetskog tržišta u cjelini.


Propis NN 46/2000

• Nadalje, koncentriranost se hrvatskog cigaretnog tržišta povećala nakon što je TD Zadar, 1995. godine, prestao s proizvodnjom, a osobito nakon provedbe koncentracije poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb, u srpnju 1998. godine. Od tada na mjerodavnom tržištu djeluje samo TD Rovinj, kao jedini proizvođač i prodavatelj cigareta. Nakon potpunog prestanka uvoza cigareta, u drugoj polovini 1998. godine, TD Rovinj stječe monopolistički položaj na tržištu s tržišnim udjelom od 100 posto.


Propis NN 46/2000

• Stoga je Savjet ocijenio da će provedbom koncentracije poduzetnika BAT-a i TD Zadar, odnosno otvaranjem druge proizvodnje u Republici Hrvatskoj, doći do jačanja tržišnog natjecanja, kako u proizvodnji, tako i u prodaji cigareta.


Propis NN 46/2000
• Valja istaći da je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, u rješenju o ocjeni dopuštenosti koncentracije poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb, klasa: UP/I. 030-02/98-01/42, od 6. listopada 1998., predvidjela upravo takav razvoj događaja. Naime, u tom je

Propis NN 46/2000
• Provedbom koncentracije poduzetnika BAT-a i TD Zadar i pokretanjem proizvodnje u TD Zadar doći će do jačanja domaće duhanske industrije i domaće duhanske grane u cjelini.

Propis NN 46/2000 • Naime, provedbom koncentracije poduzetnika BAT-a i TD Zadar doći će i do jačanja tržišnog natjecanja i u djelatnosti otkupa i primarne prerade duhana. Tom će se koncentracijom stvoriti mogućnost za opstanak i razvoj poduzetnika Duhan d.d., posljednjeg, od ukupno četiri, primarna prerađivača duhana u Republici Hrvatskoj, koji djeluje izvan sustava TD Rovinj. Tom se poduzetniku, naime, otvara mogućnost prodaje domaćeg duhana BAT-u, odnosno TD Zadar.
Propis NN 46/2000 • S druge strane, taj će otkup prerađenog i obrađenog duhana, kao i namjeravano osnivanje pokusnih polja i pokretanje pokusne proizvodnje duhana u Republici Hrvatskoj, omogućiti održavanje postojeće razine (obujma) uzgoja duhana, a time i opstanka poljoprivrednih domaćinstava - kooperanata poduzetnika Duhan d.d. u Podravini i Slavoniji.
Propis NN 46/2000 • Dakle, s obzirom na moguće učinke provedbe koncentracije poduzetnika BAT-a i TD Zadar, riječ je o koncentraciji poduzetnika koja nije samo dopuštena u smislu odredaba ZZTN, već je riječ o koncentraciji poduzetnika koja je čak poželjna sa stanovišta jačanja slobodnog tržišnog natjecanja, jer bi mogla proizvesti povoljne učinke na mjerodavnom tržištu.
Propis NN 46/2000 • Njenom se provedbom, naime, stvaraju uvjeti za ukidanje učinaka sadašnjeg monopolističkog položaja koncerna TD Rovinj na tržištu. U tom smislu ova koncentracija ima pozitivan učinak na gospodarstvo Zadra i Županije zadarske, na interese potrošača, kao i duhanske grane u cjelini, a osobito na opstanak poduzetnika Duhana d.d., kao jedinog neovisnog otkupljivača i primarnog prerađivača duhana i njegovih kooperanata - poljoprivrednih domaćinstava, uzgajivača duhana u Podravini i Slavoniji.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 46/2000 • Njenom se provedbom stvaraju pretpostavke bogatije ponude, asortimana i natjecanja u cijenama, što sve zajedno, uvažavajući i druge okolnosti navedene u točki VII. obrazloženja ovog rješenja, odgovara uvjetima razvoja slobodnog tržišnog natjecanja i interesima potrošača, te povećanju izvoza cigareta.
Propis NN 46/2000 • Međutim, imajući na umu veliku koncentriranost tržišta proizvodnje i prodaje cigareta u Republici Hrvatskoj, Savjet je propisao i mjere praćenja ove koncentracije poduzetnika. Te su mjere utvrđene u točkama III. i IV. izreke ovog rješenja.
Propis NN 46/2000 • Te mjere omogućuju Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja da intervenira u svim onim slučajevima kada procijeni da postupci poduzetnika BAT-a, TD Zadar ili poduzetnika u kojima oni imaju prevladavajući utjecaj idu u pravcu stjecanja udjela u drugim poduzetnicima, ili u pravcu stvaranja takvih ugovornih, poslovnih, interesnih i drugih veza s drugim poduzetnicima u Republici Hrvatskoj, čiji bi mogući učinak, cilj ili posljedica mogli dovesti do biti narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja.
Propis NN 46/2000 • Protiv ovog rješenja nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostavljanja ovog rješenja.
Propis NN 46/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac dr. sc. Velimir Belajec, kao predsjednik Vijeća te suci Marijan Hranjski, Ivan Mrkonjić, dr. sc. Jasna Omejec i Vice Vukojević, kao članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi A. Č. iz Z., zastupanog od odvjetnika u Z. J. Š., na sjednici Vijeća održanoj dana 19. travnja 2000. godine, jednoglasno je donio sljedeću
Propis NN 46/2000 • - presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: US-6315/1999-4 od 9. prosinca 1999. godine i
Propis NN 46/2000 • - rješenje ministra unutarnjih poslova, broj: 511-01-62-40201/2-99 od 9. lipnja 1999. godine.
Propis NN 46/2000 • III. Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske na ponovni postupak.
Propis NN 46/2000 • 1. A. Č. iz Z. podnio je pravodobnu i dopuštenu ustavnu tužbu u povodu presude Upravnog suda Republike Hrvatske navedene u izreci odluke, kojom je odbijena podnositeljeva tužba u upravnom sporu protiv rješenja tuženog Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, također navedenog u izreci. Tim je rješenjem, donijetim 9. lipnja 1999. godine, riješeno da A. Č., rođenom 12. siječnja 1960. godine u P., ovlaštenoj službenoj osobi Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, Policijske uprave Z., Odjela za suzbijanje gospodarskog kriminaliteta, prestaje služba dana 10. lipnja 1999. godine, s pravom na mirovinu. Rješenje je bilo donijeto pozivom na članak 68. Zakona o unutarnjim poslovima (»Narodne novine«, broj 29/91 - pročišćeni tekst, 73/91, 19/92, 33/92, 76/94, 161/98, Zakon o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba u broju 128/99, odluka Ustavnog suda u broju 29/2000) koji je propisivao da ovlaštenoj službenoj osobi na temelju rješenja ministra unutarnjih poslova može iznimno prestati radni odnos s pravom na mirovinu i prije ispunjenja općih uvjeta za stjecanje mirovine ako ima najmanje 25 godina mirovinskog staža od čega najmanje 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i zadacima ovlaštene službene osobe.
Propis NN 46/2000 • 2. Rješenjem o kojem je riječ ustanovljeno je da je »(…) imenovani ovlaštena službena osoba u Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske (…) te da ima navršenih preko 25 godina mirovinskog staža, od čega preko 10 godina mirovinskog staža stečenog na poslovima i zadacima ovlaštene službene osobe. S obzirom na izloženo utvrđuje se da su ostvareni svi zakonski uvjeti za donošenje rješenja o prestanku službe s pravom na mirovinu sukladno odredbi članka 68. uvodno citirano Zakona«. Upravni sud također je utvrdio da su ispunjeni uvjeti za primjenu odredbe članka 68. Zakona o unutarnjim poslovima, jer tužitelj ima mirovinski staž 31 godinu i 7 mjeseci, od čega 20 godina, 10 mjeseci i 9 dana na poslovima ovlaštene službene osobe, a da su neosnovani navodi tužitelja da se radi o diskrecijskoj ocjeni i o iznimnim okolnostima koje se moraju utvrditi.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 54/05, Broj 60/92, Broj 57/96, Broj 110/08, Broj 86/07, Broj 102/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled