PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2006 • Dana 13. svibnja 2005. Agencija je zaprimila podatke i isprave koji se prilažu zahtjevu za pojedinačno izuzeće sporazuma, pa se taj dan smatra danom primitka potpunog zahtjeva za pojedinačno izuzeće.
NN 14/2006 • O primitku potpunog zahtjeva Agencija je 18. svibnja 2005. podnositelju izdala potvrdu sukladno odredbi članka 44. stavka 3. ZZTN. U svrhu utvrđivanja jesu li ispunjeni uvjeti za pojedinačno izuzeće navedenih sporazuma, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) je na 39. sjednici održanoj 24. svibnja 2005., sukladno člancima 34. i 35. stavak 1. točka 2. i članku 12. stavku 1. ZZTN, a u smislu članka 41. i 46. ZZTN donijelo odluku o pokretanju postupka ocjene Ugovora o nabavi sklopljenog između poduzetnika Piaggio & C.S.p.A., sa sjedištem u 56025 Pontedera, Viale Rinaldo Piaggio 25, Italija i poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o., te Ugovora o ekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji i Ugovora o neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji skopljenih između poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. i različitih poduzetnika kao ovlaštenih prodavatelja na području Republike Hrvatske, radi utvrđivanja uvjeta za pojedinačno izuzeće rečenih ugovora od primjene odredbe o zabranjenim sporazumima iz članka 9. ZZTN.
NN 14/2006 • Budući da se navedeni ugovori odnose na prava i obveze više stranaka i da se temelje na istom činjeničnom stanju i na istoj pravnoj osnovi, a za donošenje meritorne odluke utvrđivanja uvjeta za pojedinačno izuzeće ugovora, stvarno je nadležna Agencija, dana 15. rujna 2005. Agencija je temeljem odluke Vijeća donijela zaključak o spajanju postupka ocjene trideset i šest Ugovora o ekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji i jednog Ugovora o neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji radi utvrđivanja uvjeta za pojedinačno izuzeće. Istoga dana, Agencija je temeljem odluke Vijeća, donijela i zaključak o produženju roka za donošenje rješenja iz razloga što su Agenciji dostavljeni na ocjenu bili samo nacrti ugovora, dok je tijekom postupka utvrđeno da je podnositelj zahtjeva, poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o., tijekom 2005. godine sklopio trideset i šest (36) Ugovora o ekskluzivnoj i jedan Ugovor o neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji, s različitim poduzetnicima kao ovlaštenim prodavateljima. Poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. propustio je Agenciji pravovremeno dostaviti navedene ugovore kao i pripadajuće dodatke predmetnih ugovora koji čine njihov sastavni dio te navesti datume njihovog sklapanja, a meritorno rješenje nije moguće donijeti bez uvida u svaki pojedinačni ugovor.
NN 14/2006 • II. PROPISI KOJE JE AGENCIJA PRIMJENJIVALA PRI OCJENI PREDMETNOG SPORAZUMA
NN 14/2006 • Agencija je u provedbi predmetnog upravnog postupka primijenila odredbe Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03). Agencija je primijenila i podzakonske akte kojima se detaljnije uređuju instituti predviđeni odredbama toga zakona, i to: Uredbu o skupnom izuzeću sporazuma između poduzetnika koji ne djeluju na istoj razini proizvodnje odnosno distribucije (»Narodne novine«, broj 51/04); Uredbu o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, broj 51/04), te odredbe Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 106/93) kojim se uređuju pitanja provedbe upravnog postupka pred Agencijom u dijelu koji nije propisan odredbama ZZTN kao posebnog zakona.
NN 14/2006 • Pored navedenog, Agencija je pri ocjeni predmetnih sporazuma podredno, na odgovarajući način, primjenjivala kriterije i standarde poredbenog prava Europskih zajednica (dalje: EZ). Naime, člankom 35. stavkom 3. ZZTN propisano je da Agencija u ocjeni svih oblika sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja koji mogu utjecati na trgovinu između Republike Hrvatske i EZ, u skladu s člankom 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EZ i njihovih država članica i Republike Hrvatske (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01; dalje: SSP), primjenjuje na odgovarajući način kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o tržišnom natjecanju u EZ.
NN 14/2006 • Kako bi utvrdila jesu li ispunjeni uvjeti za utvrđivanje pojedinačnog izuzeća predmetnih ugovora Agencija je provela detaljnu ekonomsku i pravnu analizu.
NN 14/2006 • Poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. je osnovan 14. travnja 1997. godine od strane poduzetnika Piaggio Vespa BV, sa sjedištem u Amsterdamu. Riječ je o poduzetniku čiji je jedini osnivač i imatelj 100 posto udjela u temeljnom kapitalu, poduzetnik Piaggio & C.S.p.A., sa sjedištem u 56025 Pontedera, Viale Rinaldo Piaggio 25, Italija.
NN 14/2006 • Piaggio Grupa sa sjedištem u Pontenedri (Pisa, Italija) jedan je od vodećih proizvođača dvokotača u svijetu, te je vodeći na Europskom tržištu. Proizvodnja Piaggio Grupe uključuje skutere, mopede i motocikle od 50 do 500 cc (Gilera,Vespa, Paggio i Derbi), kao i lagana transportna vozila sa tri i četiri kotača. Ujedno, Piaggio grupa ima i značajnu prodaju motora. Tvornice se nalaze u Italiji, Španjolskoj, Indiji i u Republici Kini. Prodajna mreža proteže se na 55 zemalja na svim kontinentima. U 2004. godini ostvaren je prihod od *** EUR, dok je za period od 1. siječnja do 31. ožujka 2005. ostvaren prihod od *** EUR.
NN 14/2006 • Budući da podaci označeni zvjezdicom (*) i točni postoci tržišnog udjela predstavljaju poslovnu tajnu u smislu članka 51. ZZTN-a, isti su izuzeti od objavljivanja, pa se koriste postoci u rasponu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2006 • Kako bi utvrdila jesu li ispunjeni uvjeti za pojedinačno izuzeće, Agencija je prilikom ocjene predmetnih ugovora utvrdila mjerodavno tržište u proizvodnoj i zemljopisnoj dimenziji sukladno članku 7. ZZTN, te odredbama Uredbe o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, broj 51/04, dalje: Uredba o mjerodavnom tržištu).
NN 14/2006 • Prema odredbi članka 7. ZZTN, mjerodavno tržište određuje se kao tržište određene robe i/ili usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti poduzetnika na određenom zemljopisnom području.
NN 14/2006 • Mjerodavno tržište se, sukladno odredbi članka 4. Uredbe o mjerodavnom tržištu, utvrđuje na način da se utvrdi njegova proizvodna dimenzija (mjerodavno tržište u proizvodnom smislu) i zemljopisna dimenzija (mjerodavno tržište u zemljopisnom smislu).
NN 14/2006 • Prema odredbi članka 5. Uredbe o mjerodavnom tržištu, mjerodavno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode za koje potrošači smatraju da su međusobno zamjenjivi s obzirom na njihove bitne značajke, cijenu ili način uporabe. Slijedom provedene analize, kao mjerodavno tržište u proizvodnom smislu određeno je tržište skutera i motocikala. Naime, poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. u svojoj ponudi ima skutere zaštitnog znaka Piaggio i Gilera, a Vespa je jedan od brandova Piaggio.
NN 14/2006 • Članak 6. stavak 1. Uredbe o mjerodavnom tržištu propisuje da mjerodavno tržište u zemljopisnom smislu obuhvaća cjelokupan ili dio teritorija Republike Hrvatske, na, kojem se tržišni takmaci natječu u prodaji i/ili nabavi proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uvjetima koji to tržište bitno razlikuje od susjednih tržišta. Kao mjerodavno tržište u zemljopisnoj dimenziji određeno je područje Republike Hrvatske s obzirom da je poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. temeljem Ugovora o nabavi, kojeg je sklopio sa Piaggio & C.S.p.A. Italija, dobio ekskluzivno pravo uvoza, prodaje i distribucije na teritoriju Republike Hrvatske.
NN 14/2006 • Položaj poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. na mjerodavnom tržištu
NN 14/2006 • Za ekonomsku analizu, sukladno članku 44. stavku 1. točki 3. ZZTN, relevantna je financijska godina koja prethodi podnošenju zahtjeva. U smislu članka 13. stavka 3. Uredbe o mjerodavnom tržištu, tržišni udjel poduzetnika utvrđuje se u pravilu godišnje, a po potrebi se može utvrditi duže ili kraće razdoblje. Slijedom toga, pri analizi su u obzir uzete tri financijske godine, i to 2002., 2003., 2004., kako bi se mogao utvrditi trend kretanja mjerodavnog tržišta, kao i trend rasta ili pada poduzetnika tržišnog udjela Piaggio Hrvatska d.o.o. Također, Agenciji su u ovom postupku bili dostavljeni podaci o broju novoregistriranih skutera za prvih deset mjeseci 2005. (godine u kojoj su sklopljeni predmetni ugovori), kao i financijski podaci za poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. i za 2001. godinu. Iako te podatke Agencija nije utvrdila relevantnim u ovom predmetu, uključila ih je u pojedine dijelove analize kao dodatne odnosno upućujuće pokazatelje stanja na mjerodavnom tržištu.
NN 14/2006 • Tržište skutera i motocikala je tijekom promatranog perioda pokazalo rast, kako u broju novoregistriranih skutera tako i u broju zaštitnih znakova skutera koji su dostupni na tržištu. Rast tržišta u vidu novoregistriranih skutera iznosi 25 – 30 posto.
NN 14/2006 • Tablica 1. PRIHOD OD PRODAJE PROIZVODA, ROBE I USLUGA NA TERITORIJU REPUBLIKE HRVATSKE U 2004.
NN 14/2006 • Izvor: Podnesak poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. od 25. travnja 2005.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 33/02, Broj 140/05,
Broj 48/06, Broj 3/07,
Broj 84/06, Broj 115/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE