PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2007 • Drugostupanjski sud je potvrdio navedenu prvostupanjsku odluku, ocijenivši da je sud prvog stupnja pravilno utvrdio činjenice te pravilno primijenio materijalno pravo. Drugostupanjski sud obrazlaže da Zakonom o radu nije predviđena obveza poslodavca na plaćanje otpremnine radniku u slučaju ako radnik izvanredno otkaže ugovor o radu. Nadalje, da se podnositeljica neosnovano poziva na odredbu članka 118. Zakona o radu, kao i na odredbu članka 107. stavka 3. Zakona o radu. Sud ocjenjuje da to što se smatra štetom, uz odredbu članka 107. stavka 3. Zakona o radu, propisuje i odredba članka 155. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91., 73/91., 111/93., 3/94., 7/96., 91/96., 112/99. i 88/01.), te da radnik mora dokazati postojanje određene štete. Sud je ocijenio da podnositeljica nije dokazala postojanje određene štete u konkretnom slučaju, te da nije bilo osnove za usvajanje njezinog tužbenog zahtjeva.
NN 58/2007 • 5. Nakon analize osporenih odluka, mjerodavnih zakonskih odredbi te prvostupanjskog spisa, Ustavni sud ocjenjuje da nadležni sudovi nisu postupili sukladno postupovnim i materijalnim odredbama mjerodavnih zakona.
NN 58/2007 • Osnovano podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe povredu odredbe članka 14. stavka 2. Ustava.
NN 58/2007 • Naime, prvostupanjski sud je utvrdio da je podnositeljica bila radnica tuženog na temelju ugovora o radu od 31. svibnja 2001. godine te da je dala izvanredni otkaz ugovora o radu s danom 3. ožujka 2003. godine.
NN 58/2007 • Otkaz ugovora o radu iz poslovno uvjetovanih razloga čini pravnu osnovu za isplatu otpremnine, na temelju članka 118. Zakona o radu (sada članak 125. Zakona o radu – »Narodne novine«, broj 137/04. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: ZR). Iz navedenog razvidno je da su sudovi zanemarili činjenicu prestanka podnositeljičinog radnog odnosa iz poslovno uvjetovanih razloga, koji razlozi sami za sebe čine pravnu osnovu za isplatu otpremnine, na temelju članka 118. Zakona o radu.
NN 58/2007 • Radnik kojem poslodavac otkazuje nakon dvije godine neprekidnoga rada, osim ako se otkazuje iz razloga uvjetovanih ponašanjem radnika, ima pravo na otpremninu u iznosu koji se određuje s obzirom na dužinu prethodnoga neprekidnoga trajanja radnog odnosa s tim poslodavcem.
NN 58/2007 • Stranka ugovora o radu koja, u slučaju iz stavka 1. ovoga članka izvanredno otkaže ugovor o radu, ima pravo od stranke koja je kriva za otkaz tražiti naknadu štete zbog neizvršenja ugovorom o radu preuzetih obveza.
NN 58/2007 • Prema navedenoj odredbi, stranka ugovora o radu koja izvanredno otkaže ugovor o radu ima pravo od stranke koja je kriva za otkaz tražiti naknadu štete zbog neizvršenja ugovorom o radu preuzetih obveza. U konkretnom slučaju podnositeljica upravo svoje potraživanje zasniva na činjenici da joj tuženik nije isplaćivao plaću kao svojoj zaposlenici u skladu s ugovorom o radu, zbog čega je ona otkazala ugovor o radu. Otpremnina ima karakter naknade štete koja nastaje radniku uslijed otkaza ugovora o radu.
NN 58/2007 • Ocjenjujući, dakle, razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da se pravno stajalište navedeno u osporenim presudama sudova prvog i drugog stupnja ne zasniva na pravilnoj primjeni materijalnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava.
NN 58/2007 • Iz navedenih razloga Ustavni sud je prihvatio navode podnositeljice da joj u konkretnom slučaju nije osigurana jednakost pred zakonom, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava, te je ocijenio da je podnositeljici osporenom presudom povrijeđeno to ustavno pravo.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 58/2007 • 6. Odredbom članka 26. Ustava propisano je da su svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti te nije mjerodavna u ovom slučaju (stajalište Ustavnog suda izraženo u odluci broj: U-III-884/2004, objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 2/05.).
NN 58/2007 • 7. Zbog utvrđenja povrede ustavnih prava navedenih u točki 5. ove odluke, Ustavni sud nije razmatrao navode podnositeljice o povredi ostalih odredbi Ustava, na koje se također ukazuje u ustavnoj tužbi.
NN 58/2007 • 8. U skladu s navedenim, na temelju odredaba članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
NN 58/2007 • 9. Odluka o objavi temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 59/2007 • O DOPUNAMA UREDBE O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA KULTURE
NN 59/2007 • U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva kulture (»Narodne novine«, br. 81/2006, 98/2006 i 142/2006), u članku 2. iza točke 2.1.2. Odsjek za tehničke poslove, dodaju se podtočke koje glase: »2.1.2.1. Pododsjek za tehničke poslove«, »2.1.2.2. Pododsjek za opće poslove«, te točka »2.2. Odjel za planiranje i upravljanje kadrovima«.
NN 59/2007 • Iza točke 11. Samostalni odjel za unutarnju reviziju, dodaje se točka koja glasi: »12. Samostalni odjel za planiranje razvojnih projekata«.
NN 59/2007 • U članku 4. iza naslova: »2.1. Odjel za opće, kadrovske i tehničke poslove« i stavka 1. dodaje se novi stavak koji glasi:
NN 59/2007 • U Odsjeku za opće i kadrovske poslove obavljaju se stručni i tehnički poslovi vezani uz osobne očevidnike za službenike i namještenike u Ministarstvu, sastavljaju rješenja o prijamu, rasporedu na radna mjesta, vode potrebne kadrovske evidencije, obavljaju poslovi pisarnice, prijepisa, otpreme pošte i pismohrane, kao i drugi poslovi sukladno nalozima i naputcima tajnika Ministarstva.
NN 59/2007 • U Odsjeku za tehničke poslove obavljaju se stručni i tehnički poslovi vezani uz javnu nabavu, radove i usluge potrebne Ministarstvu sukladno Zakonu o javnoj nabavi, održavanje čistoće, izrađuje se Plan nabave i vrši analiza izvršenog, kao i drugi poslovi sukladno nalozima i naputcima tajnika Ministarstva.«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 87/03, Broj 141/09,
Broj 6/04, Broj 42/09,
Broj 146/03, Broj 35/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE
Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting