PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 88/2009 • Uz navedeno pisano očitovanje Ustavnom sudu, međutim, nije dostavljen nikakav podatak o tekstu izmjene odredbe članka 27. osporene Odluke, nikakav podatak o objavi te izmjene, a provjerom je utvrđeno da navedena izmjena u »Narodnim novinama« nije objavljena.
NN 88/2009 • 3. Mjerodavne odredbe Ustava Republike Hrvatske za ocjenu ustavnosti osporene Odluke su:
NN 88/2009 • U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
NN 88/2009 • Propisi tijela koja imaju javne ovlasti prije stupanja na snagu moraju biti objavljeni na dostupan način u skladu sa zakonom.
NN 88/2009 • Zakon i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje.
NN 88/2009 • 4. Mjerodavna odredba Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za ocjenu zakonitosti osporene Odluke je:
NN 88/2009 • Odluka grada o prirezu na porez na dohodak mora se objaviti u Narodnim novinama i stupa na snagu osmoga dana od objave.
NN 88/2009 • 5. Osporenu Odluku donijelo je Gradsko vijeće Grada Zaprešića na temelju članaka 13., 30.a, 32., 33., 36., 38.c, 38. i 38.m i 42. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave te na temelju članka 19. Statuta Grada Zaprešića, na sjednici održanoj 27. rujna 2001. godine.
NN 88/2009 • Objavljena je u »Narodnim novinama« broj 85 od 2. listopada 2001. i u Glasniku Zagrebačke županije broj 16 od 1. listopada 2001. godine.
NN 88/2009 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u Glasniku Zagrebačke županije, a primjenjuje se na:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 88/2009 • 7. Propisujući nastup pravnih učinaka osporene Odluke prije njezine objave u »Narodnim novinama« i prije nego što su njezini pravni učinci, u skladu s tim, mogli nastupiti, Gradsko vijeće Grada Zaprešića primijenilo je normativno rješenje koje ne udovoljava zahtjevima vladavine prava sadržanim u članku 3. Ustava (osobito zahtjevima načela pravne sigurnosti objektivnog pravnog poretka, kao sastavnog dijela načela vladavine prava), odnosno normativno rješenje koje ne udovoljava načelima ustavnosti i zakonitosti, sadržanima u članku 5. stavku 1. Ustava te ujedno nije suglasno odredbi članka 89. stavka 4. Ustava niti odredbi članka 95. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
NN 88/2009 • Na navedeni način osporena je Odluka – u razdoblju od dana kad je objavljena u Glasniku Zagrebačke županije i (prema samoj Odluci) stupila na snagu odnosno, u jednom dijelu, »započela s primjenom« (1. listopada 2001.) do osmog dana nakon objave u »Narodnim novinama«, kad je mogla i trebala stupiti na snagu (10. listopada 2001.) – proizvodila nedopuštene pravne učinke, to jest imala ustavnopravno nedopušteno retroaktivno djelovanje.
NN 88/2009 • 8. U izvješću Hrvatskom saboru broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006. (»Narodne novine« broj 64/06.), vezano uz problem zakonskih odredaba koje s različitim datumima određuju stupanje na snagu zakona odnosno početak njegove primjene, Ustavni sud je izrazio sljedeće stajalište, u cijelosti primjenjivo i na istovrsni problem stupanja na snagu/početka primjene drugih propisa:
NN 88/2009 • Ustavno je pravilo da zakoni stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Vremensko razdoblje od dana objave zakona do dana njegova stupanja na snagu (vakacija) potrebno je da bi se s odredbama novog zakona upoznali i za njegovu primjenu pripremili adresati na koje se odnosi.
NN 88/2009 • Zakonodavac može iz osobito opravdanih razloga odrediti drugačije vakacijsko razdoblje, tako da zakon može stupiti na snagu na dan objave u »Narodnim novinama«, ali i na određeni dan u budućnosti koji zakonodavac propisuje ovisno o potrebama usklađivanja (harmoniziranja) zakonodavnog poretka radi osiguranja njegove jedinstvenosti.
NN 88/2009 • Analizom normativnog sadržaja završnih odredbi zakona navedenih u točki 2. ovog Izvješća može se ocijeniti da zakonodavac zamjenjuje vakaciju (vrijeme čekanja) odgođenim početkom primjene zakona, koji Ustav ne poznaje.
NN 88/2009 • Načelo vladavine prava, a osobito načelo pravne sigurnosti objektivnog pravnog poretka kao njegov sastavni dio, zahtijeva da stupanje na snagu zakona bude propisano na jasan i nedvojben način.
NN 88/2009 • Zakon mora stupiti na snagu točno određenog dana, što ujedno znači da se od tog dana mora početi primjenjivati. To je opći ustavni zahtjev kojem mora udovoljavati svaki zakon.
NN 88/2009 • Zakonske odredbe koje propisuju odgođeni početak primjene zakona koji je stupio na snagu ne udovoljavaju zahtjevima načela vladavine prava, osobito načelu pravne sigurnosti objektivnog pravnog poretka kao njegovom sastavnom dijelu.
NN 88/2009 • Ustavni sud napominje da zakonodavac, sukladno Ustavu, može propisati stupanje na snagu zakona na sljedeće načine:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 118/04, Broj 154/04,
Broj 83/09, Broj 187/03,
Broj 132/98, Broj 14/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE