PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-05-41-830 NN 41/1996

• Stajalište je podnositelja prijedloga da se pravo na žalbu, odnosno drugu pravnu zaštitu, može učinkovito ostvarivati samo ako žalitelj znade zašto pojedini od njegovih zahtjeva nije uvažen, odnosno da se kontrola zakonitosti pojedinačnih akata ne može potpuno provesti ako ni nadzorno tijelo, a ni pojedinac na kojeg se rješenje odnosi, nemaju uvid u razloge na kojima se rješenje zasniva.


Propis NN 41/1996

• Donoseći ovo rješenje o pokretanju postupka za ocjenu ustavnosti u izreci navedenih zakonskih odredaba Sud je ocijenio da se osnovano može posumnjati u njihovu usuglašenost s odredbama Ustava Republike Hrvatske od kojih je polazio i podnositelj prijedloga: Ustav građanima jamči pravo na žalbu protiv pojedinačnih akata ovlaštenih tijela donesenih u postupku prvog stupnja (članak 18. stavak 1. Ustava), ti akti moraju biti utemeljeni na zakonu (članak 19. stavak 1, te članak 115. stavak 3. Ustava). Pravo na žalbu može biti iznimno isključeno ako je osigurana druga pravna zaštita (članak 18. stavak 2.), a u svakom se slučaju jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata ovlaštenih upravnih i drugih vlasti (članak 19. stavak 2.).


Propis NN 41/1996

• Pored toga, ovaj Sud drži da osporene zakonske odredbe valja ocijeniti i u odnosu prema odredbama članaka 26. i 16. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 41/1996

• Pravo na žalbu može se učinkovito ostvariti samo ako tijelo koje je donijelo rješenje navede svoje razloge za to rješenje, koji se onda mogu pobijati u obrani žaliteljevih prava i na zakonu zasnovanih interesa. Bez upućenosti u te razloge onemogućeno je ili bitno otežano učinkovito korištenje ustavnim pravom na žalbu odnosno drugu pravnu zaštitu. Samo građanin kojem su razlozi rješenja poznati može ga uspješno pobijati, a isto tako i doći do uvjerenja o bezizglednosti žalbe protiv tog rješenja, čime se pridonosi i načelima efikasnosti i ekonomičnosti postupka.


Propis NN 41/1996
• I dalje, obrazloženje određenog rješenja učvršćuje načelo zakonitosti, te djeluje protiv eventualne samovolje i proizvoljnosti. Preko obrazloženja najlakše se utvrđuje da li se je upravno tijelo vodilo načelom zakonitosti i postupalo tako da u vođenju postupka i odlučivanju strankama omogućuje da što lakše zaštite svoja prava, vodeći računa i o tome da ostvarenje njihovih prava ne bude u suprotnosti sa zakonom utvrđenim javnim interesom.

Propis NN 41/1996
• Osim toga, osnovano se može postaviti i pitanje ustavnosti osporenih odredaba sa stajališta odredbe članka 26. Ustava: ne dolazi li time i do povrede ustavnog prava na jednaki položaj pred sudovima i drugim državnim organima (članak 26. Ustava), jer je realno pretpostaviti da su u povoljnijem položaju osobe koje se žale protiv onih pojedinačnih pravnih akata koji sadrže i razloge na kojima se zasnivaju, od onih osoba koje su prisiljene štititi svoja prava pravnim sredstvima protiv pojedinačnih akata što obrazloženje ne sadrže.

Propis NN 41/1996 • I konačno, u ovom postupku će se odgovoriti i na pitanje da li je ustavna osnova za donošenje osporenih odredaba sadržana u odredbi članka 16. Ustava. Prema toj odredbi slobode i prava mogu se ograničiti zakonom (samo zakonom) da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Sa stajališta te ustavne odredbe valja ocijeniti da li javni interes, o kojem je riječ u odredbi stavka 3. članka 209. Zakona, odgovara pojmu pravnog poretka u citiranoj ustavnoj odredbi.
Propis NN 41/1996 • Navedena pitanja Ustavni sud je postavio, i ovdje iznesena stajališta već zastupao, donoseći svoju odluku o ustavnosti odredbe članka 26. stavak 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, što je objavljena u "Narodnim novinama", broj 113/1993.
Propis NN 41/1996 • Temeljem odredbe članka 40. stavak 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/1994) ovo se rješenje dostavlja sudionicima u postupku.
Propis NN 41/1996 • Objava ovog rješenja zasniva se na odredbi članka 45. stavak 3. Poslovnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 42/1996 • Na temelju članka 31. stavka 1. i 2. Zakona o morskim lukama ("Narodne novine", broj 108/95), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 23. svibnja 1996. godine donijela
Propis NN 42/1996 • Ovom Odlukom osniva se Lučka uprava Rijeka (u daljnjem tekstu: Lučka uprava) radi upravljanja, izgradnje i korištenja luke Rijeka.
Propis NN 42/1996 • Luka Rijeka prema namjeni kojoj služi je luka otvorena za međunarodni javni promet, a prema veličini i značaju je luka od osobitog (međunarodnog) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku.
Propis NN 42/1996 • Lučka uprava iz točke I. ove Odluke osniva se pod nazivom Lučka uprava Rijeka.
Propis NN 42/1996 • Engleski naziv Lučke uprave glasi: Port of Rijeka Authority.
Propis NN 42/1996 • Lučka uprava obavlja djelatnost utvrđenu Zakonom o morskim lukama (u daljnjem tekstu: Zakon).
Propis NN 42/1996 • Lučka uprava obavlja i druge djelatnosti koje služe obavljanju djelatnosti iz stavka 1. ove točke ako su one u manjem opsegu ili se uobičajeno obavljaju uz djelatnost lučke uprave utvrđene Zakonom.
Propis NN 42/1996 • Lučko područje luke Rijeka nad kojim se proteže nadležnost Lučke uprave čini:
Propis NN 42/1996 • - obuhvaća uže područje Grada Rijeke kako je navedeno u rješenju Narodnog odbora Općine Stari grad Rijeka, od 24. listopada 1962. godine (Službeni vjesnik Kotara Rijeke, broj 4/62), time da se u ovom području dodaje prostor PIOPPA koji je omeđen i obuhvać
Propis NN 42/1996 • Područje željezničke stanice Rijeka koje je carinskom ogradom odvojeno od lučkog područja, izuzima se iz lučkog područja koje je određeno Odlukom iz prethodnog stavka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 48/97, Broj 143/04, Broj 8/94, Broj 71/99, Broj 77/09, Broj 59/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled